FRISSS!!!
Home / Galéria / 3+1 tipp, hogy jobb legyen a tartalommarketinged

3+1 tipp, hogy jobb legyen a tartalommarketinged

Az elmúlt években felgyorsult a home officeban dolgozók arányánal növekedése, amihez hatalmas lökés volt az elmúlt 1.5 évben velünk lévő pandémia és annak hatása. Sokan akár szakmát is váltottak az elmúlt időszakban, mivel megszűnt vagy bezárt hónapokra a munkahelyük. A digitálisan dolgozókat nem érintette negatívan ez a hatás, sőt dinamikus fejlődést könyvelhetett el az összes online térben működő iparág.

Azok közül, akik a megváltozott környezethez alkalmazkodva váltottak és új szakmát tanultak, sokan a digitális marketing valamelyik szegmensében találták meg az új pénzkereseti forrást. 

Nekik szeretnénk segítséget adni néhány tippel, melyet alkalmazni tudnak a munkájuk során a tartalomgyártás folyamatában.

Tipp 1: Legyen olvasmányos és szórakoztató a tartalmad

 Amikor tartalmat gyártunk, akkor érdemes a pszichológia irányából is megvizsgálni, hogy mi az emberek alapvető igénye. Az emberek két dolog miatt keresnek jellemzően az interneten (persze, ennél azért szofisztikáltabb a kérdés, de ez a két kategória biztosan lefedi a jelentős részüket)

  1. Önmaguk szórakoztatása
  2. Hasznos, informatív tartalmak fogyasztása

Amikor tartalmat gyártunk, akkor előre határozzuk meg, hogy melyik kategóriába soroljuk a cikket és ezt tudatosan tegyük a tartalommarketing részévé.

Az informatív tartalmak jellemzően nem a legszórakoztatóbbak, de nem is kell unalmasnak lenniük. Könnyen olvashatóan, tagoltan szerkesszük a cikket és ha laikusoknak íródik, akkor ne a szakzsargont használjuk. Unalmasnak tűnő iparágakban is kiváló tartalmakat lehet gyártani. 

Tipikusan ilyen szektor a fogászat, ahol az információszerzés a célja az olvasónak, és ezt kell kielégíteni. Példaként lehet a parodontológiát említeni, ahol a cél hiteles és releváns információ közlése az olvasóval. Vagy az építőiparon belül a könnyűszerkezetes garázsok építése.

Tipp 2: Címadásnál dől el a csata

A címadás kiemelten fontos, hiszen ezzel találkozik először az internet embere.

Ez alapján dönti el 1 másodperc alatt, hogy érdekes és/vagy releváns-e neki a cikk. 

Itt érdemes az előző ponthoz visszatérni és átgondolni, hogy milyen típusú tartalmat készítünk. Ha szórakoztatót, akkor lehet vicces, sejtelmes is a címadás. De ne essünk át a ló túlsó oldalára és az elmúlt években oly népszerű “clickbait” címadás leáldozóban van. Derüljön ki a címből, hogy miről fog szólni a tartalom.Ha informatív tartalmat készítünk, akkor mindenképpen érdemes lényegretörő és világos címadást választani.

Tipp 3: Könnyen fogyasztható tartalom a “király”

Érdemes arra törekedni, hogy az olvasó ne fáradjon el már a cikk felénél. Hogy ezt elérjük az alábbiakat vegyük figyelembe a szövegírásnál:

  • Használjunk egyszerű, rövid mondatokat egyenes szórenddel
  • Kerüljük a szakzsargont és a frázisos mondatszerkesztést
  • Használjunk sok példát, hogy megmaradjon az információ az olvasó fejében
  • Rövid bekezdéseket alkalmazzunk, felsorolásokkal tarkítva
  • A képek, videók fenntartják a figyelmet – mindig használjunk ezek közül legalább egyet!

Arra is figyeljünk, hogy a megfelelő szám és személyt használjuk és ne cserélgessük a szövegben. Következetesen vagy tegeződve vagy magázódva fogalmazzunk.

Tipp +1: Foglald össze a lényeget

Ha a cikk elején van egy rövid összefoglaló a cikk tartalmáról, az sokat segít az olvasónak eldönteni, hogy érdekli-e a cikk. Illetve amennyiben érdekli, akkor a cikk melyik részén találja a számára fontos részeket. 

Ha egy több részes tartalom-együttesről beszélünk, akkor készíthetünk egy összefoglaló oldalt is. Erre példa egy baba-mama magazin esetében a terhesség 40 hetét rendszerező “terhesség hétről hétre gyűjtőoldal.

Lehet rövid tartalomjegyzéket is használni a cikk elején – ezt az olvasók imádni fogják, ha sok ezer karakteres informatív cikkről van szó! Hogy erre is hozzak egy példát, érdemes ennek az online marketing ügynökségnek a linképítésről szóló cikkét megnézni.

Végül érdemes a tartalom végére egy összefoglalást is írni, amelyben kiemeljük a lényeget. Így jelentősen könnyebb lesz az információk feldolgozása. 

Forrás: freepik.com

Ajánlott cikk

Csevegőrobot segíti a fiatalokat a tudatosabb internethasználatban

Piszkálnak a neten?   Miller Dávid főszereplésével debütál a ChatMate, az interaktív chatbot Mára az internet …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás