- Új, tudományosan megalapozott éghajlati célt tűz ki a Mars: 2050-ig teljes értékláncában nettó nullára csökkenti az ÜHG-kibocsátását.
- Az új vállalás felgyorsítja a Mars jelenlegi törekvéseit, amely a teljes üzleti lábnyomából származó abszolút kibocsátás csökkentését, az erdőirtás megszüntetését az ellátási láncában, valamint a 100%-ban megújuló energiára való áttérést foglalja magában.
- A vállalat ezen felül a vezetői fizetéseket is az éghajlatvédelmi intézkedések teljesüléséhez köti, és több mint 20 000 beszállítóját is arra kéri, vegyék ki a részüket a munkából, és tűzzenek ki időközi célokat.
- Grant Reid, a Mars vezérigazgatója szerint a nettó nulla célkitűzés csak akkor jelenthet valódi célt, ha a teljes ÜHG-lábnyomra vonatkozóan határozzák meg – figyelmeztetve az iparágat, hogy a hosszú távú célok nem szolgálhatnak ürügyül a “tétlenségre és késlekedésre”.
Teljes értékláncában nettó nullára csökkenti ÜHG-kibocsátását 2050-ig a Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója. A vállalat új célkitűzése felgyorsítja jelenlegi klímavédelmi terveit, összehangban a Párizsi Klímaegyezmény legambiciózusabb céljával, a globális hőmérséklet-emelkedés 1,5 °C-ra való korlátozásával.
A Mars felgyorsított kötelezettségvállalása az éghajlatváltozással foglalkozó kormányközi munkacsoport (IPCC) júliusi jelentésének megállapításait követi. Ez megerősítette, hogy a globális felmelegedés hatásainak megelőzése érdekében sürgősen el kell érni a nettó nulla kibocsátást, ami a jövő hónapban Glasgow-ban megrendezésre kerülő COP26 klímakonferencia egyik központi témája lesz. A Mars csatlakozik a Science Based Targets Initiative Business Ambition for 1,5C és Race to Zero kezdeményezéseihez is, s ezzel felgyorsítja a nettó nulla kibocsátás elérésére irányuló törekvései teljesülését, a következőkre összpontosítva:
- abszolút kibocsátás-csökkentés a teljes ÜHG-lábnyomra vonatkozóan, beleértve minden kapcsolódó, például a közvetett, üzleti utazásokból, kiskereskedelmi vásárlásokból fakadó kibocsátást, valamint az el nem adott termékek felhasználását és a termékek élettartamát);
- 5 éves mérföldkövek meghatározása a cselekvés ösztönzésére és az előrehaladás nyomon követésére;
- az erdőirtás megszüntetése a teljes ellátási láncban;
- a vezetői fizetések összekapcsolása az ÜHG-kibocsátásának csökkentésével;
- a vállalat több 20 000 beszállítójának felszólítása arra, hogy csatlakozzanak éghajlatvédelmi intézkedéseikhez, és tűzzenek ki ők is konkrét célokat ezek eléréséhez.
“Valószínűleg nem sok fogyasztó van tisztában azzal a hihetetlen úttal, amelyet egy M&M’s bejár, amíg eljut a sarki boltba. Ahhoz, hogy valóban elérjük a nettó nulla kibocsátást, a teljes értékláncunkban ki kell küszöbölnünk az üvegházhatású gázok kibocsátását – az alapanyagokat biztosító gazdaságoktól egészen a fogyasztókig. Éppen ezért szeretném megragadni az alkalmat, hogy felkérjem beszállítóinkat, csatlakozzanak hozzánk, hogy 2050-re elérjük a nettó nulla kibocsátást” – mondta Sófalvi Attila, a Mars Magyarországi piaci igazgatója.
Grant Reid, a Mars vezérigazgatója elmondta: “globális szinten bátrabban és gyorsabban kell cselekednünk. Az éghajlatváltozás már most is hatással van a bolygóra és az emberek életére. Ez egy valós, kézzelfogható fenyegetés, amelynek enyhítése érdekében a tudomány szerint a nettó nullára vonatkozó célkitűzéseknek széleskörűnek kell lenniük, és a teljes értékláncot átfogóan kell lefedniük a kibocsátásokat. Az erre vonatkozó terveknek emellett pénzügyi és időközi célokat is kell tartalmazniuk. Nem várhatunk évtizedeket az eredmények elérésére. A hosszú távú célok nem jelenthetnek kifogást a tétlenségre és a késlekedésre”.
Az érdemi hatás és a célok teljesülésének biztosítása érdekében a nettó nulla cél a vállalat teljes ÜHG-lábnyomára kiterjed, kezdve a nyersanyagok beszerzésétől egészen a termékek fogyasztói felhasználásáig. Ennek érdekében a teljes vállalatot mozgósítják, és ötévente meghatározott időközi célokat követnek.
A Mars már több mint egy évtizede ösztönzi az éghajlatvédelmi intézkedések meghozását, és már 2009-ben elkötelezte magát amellett, hogy 2040-re elérje a nettó nulla kibocsátást a közvetlen tevékenységeiben. Ennek érdekében a vállalat együttműködést sürget a munkatársai, beszállítói, ügyfelei, fogyasztói és ipari partnereinek körében is. A mai bejelentés a Mars Fenntarthatóság egy generáció alatt tervére épül, és a vállalat korábbi célkitűzését gyorsítja fel, miszerint 2050-ig 67%-kal csökkenti a kibocsátást a teljes értékláncában, és megerősíti azt az ambiciózus rövid távú célt, hogy 2025-ig 27%-kal csökkenti az ÜHG-kibocsátást teljes értékláncában.2015 óta a Mars teljes értékláncában az üzletág folyamatosan növekedése mellett is 7,3%-kal csökkentette a kibocsátást. Közvetlen tevékenységei során a Mars már 31%-kal csökkentette a kibocsátást, és jó úton halad a 2025-re kitűzött időközi cél elérése felé, ami 42%-os csökkentést jelent majd.
További információkért a Mars klímavédelmi terveiről és a Fenntarthatóság egy generáció alatt tervről, kérjük, látogasson el a www.mars.com/sustainability-plan weboldalra.
You must be logged in to post a comment.