FRISSS!!!
Home / Címlap / Mobilra szállt az Év madara

Mobilra szállt az Év madara

 

  • 100%-ban környezetbarát mobiltok a Telenornál

Május 10., a madarak és fák napja alkalmából a Telenor, a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület, valamint a Cellect együttműködésében limitált szériás, 100%-ban lebomló, növényi alapú mobiltelefon tokok készültek. Az Év madarát, a cigánycsukot ábrázoló kollekciót Czikkely Panni formatervező művész álmodta meg. Minden eladott tok árából 500 forint az egyesület „Év madara” programját támogatja.

Keressük a zöldet

A magyarok fejenként átlagosan 5 darab mobiltelefon-tartozékkal rendelkeznek[1], és a legelterjedtebb kiegészítők közé tartoznak a telefontokok is – ez derül ki a Telenor beszállítójának, a Cellect Hungary-nek közelmúltbeli felméréséből. A mobiltelefon-tartozék választásakor a vásárlók döntését elsősorban az ár és a praktikum határozza meg, ugyanakkor harmadik helyen már a környezetvédelmi szempont szerepel. A megkérdezettek közül szinte mindenki védi valamilyen tokkal a mobilját, így az utóbbi szempontnak kiemelt jelentősége van, mert a biológiailag teljesen lebomló kiegészítők nem terhelik az élővilágot a műanyag verziókkal szemben

Szemléletformálással a madarakért

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) 1979-ben indította el az “Év madara” programot, amelynek célja a természetvédelmi problémákkal érintett fajok, madárcsoportok bemutatása és ismertségük növelése. 2021-ben a lakosság szavazata alapján a cigánycsuk (Saxicola rubicola) nyerte el a címet. A közös kampányban most olyan 100%-ban lebomló, növényi alapú, komposztálható mobiltelefon tokok készültek, amelyeken az Év madara köszön vissza.

A magyar cigánycsuk állomány az elmúlt húsz évben 54 százalékkal csökkent – ennek hátterében többek között a nagyüzemi mezőgazdaság élőhely-átalakítása és a gazos-bokros vegetáció megszűnése, beszántása áll. A szemléletformáló kampánnyal arra próbáljuk felhívni a figyelmet, hogy egyénenként is tehetünk azért, hogy a fenntartható mezőgazdaság ne csak a lakossági igényeket elégítse ki, de mellette élőhelyet is biztosítson az állatoknak, növényeknek. Reméljük, az együttműködés révén még több emberhez jut el ez az üzenet” – mondta Orbán Zoltán, az MME szóvivője.

Az együttműködés célja, hogy a praktikus termékeknek köszönhetően még szélesebb, akár a természetvédelmi kérdésekben kevésbé jártas közönséget is megszólítson, ezzel is ösztönözve a lakosság tudatosabb viselkedését. A Cellect kutatása alapján a magyarok átlagosan 2 évig használnak egy telefontokot, amely ezt követően előbb-utóbb a szemétlerakóba kerül – teljesen műanyag verzió esetében akár 200 évnél tovább terhelve a környezetet. Ugyanakkor egy 100%-ban komposztálható tok a környezetben 6-24 hónap alatt bomlik el. Épp ezért a kizárólag a Telenornál kapható Év madara kollekció a Cellect GoGreen 100%-ban környezetbarát, biológiailag lebomló, komposztálható telefontokjaiból készül, ezzel is támogatva a természet védelmét.

A limitált szériás tokok designját Czikkely Panni formatervező művész-grafikus álmodta meg. „Kiemelten fontos számomra a környezettudatosság, az élővilág és a bolygónk védelme – ezt a mindennapjaimban és a munkám során is szem előtt tartom. A kampányt egy izgalmas kihívásként éltem meg, hiszen rá kellett érezni, miként tudom megjeleníteni az Év madara személyiségét, jellegzetességeit. Örülök, hogy az “én szememen keresztül” láthatják ezt a különleges madarat azok, akik a környezettudatos telefontokokat választják” – mondta az együttműködés kapcsán Czikkely Panni.

Az Év madarát ábrázoló, Apple és Samsung készülékekre illeszkedő telefontokok május 10-től elérhetőek, kizárólag a Telenor webshopján, fekete, zöld és korall színben. Minden eladott mobiltelefon-kiegészítő után 500 forint az MME monitoring programját és az egyesület élőhelyvédelmi munkáját támogatja. A Telenor kínálatában további környezetbarát, GoGreen tokok az alábbi oldalon érhetők el: https://bit.ly/kornyezetbarat-telenor

„Így szállt mobilra az Év madara” – Czikkely Panni videója az alkotás folyamatáról az alábbi linken érhető el.

[1] A Cellect Hungary – MediaMarkt együttműködésében 2020 decemberében készült, 1000 fős hazai kutatás.

Ajánlott cikk

4 tipp, hogy simán menjen a digitális beilleszkedés

Jó gyakorlatok és gyakorlati tanácsok a Jobcapitaltól Az első nap az új munkahelyen soha nem …

Vélemény, hozzászólás?

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás