FRISSS!!!
Home/Címlap/Hogyan NE túlórázz home office idején?

Hogyan NE túlórázz home office idején?

Mit tudnak az egerek az otthoni munkavégzésről? Elég az íróasztalt rendbe tenni, vagy az egész ház katonás rendje segít többet a hatékonyságban? A sokak számára már több mint egy éve tartó home office legnagyobb nehézségeiről kérdeztünk cégvezetőket. Élményeiket összefoglalva szedtük pontokba alább, rájuk szakmai választ Herczeg István, tréner-coach, a Lounge Group L20 műsorblokkjának legutóbbi vendége ad. 3+1 jó tanács az otthoni munka még hátralévő időszakának átvészeléséhez.

  1. Keresd a csendet, mint az egér!

Szinte természetes, hogy a meetingek során háttérzajok, a családtagok ténykedése megzavarhatja a koncentrációt, ami hosszú távon jelentősen rontja a megbeszélések hatékonyságát is.

„Szükség törvényt bont. Ebben az időszakban akárki akármit is gondol a home office-ról, be kell látni, szükség van rá, minden előnyével, veszélyével és esetleges negatív hatásával együtt. A lehetőségekhez mérten persze így is lehet hatékony a munka, ehhez azonban meg kell találni azt a helyiséget, ahol az otthon pezsgése, történései legkevésbé zavarnak. Egy kialakított dolgozósarok, dolgozószoba jelentősen csökkentheti a figyelemből való kibillenés veszélyét” – mondta Herczeg István.

  1. Tiszteld a hely szellemét!

A kanapéról, hálószobából bejelentkező kolléga láthatóan kényelmesen ül, esetleg fekszik, a képernyőn látott élethelyzet azonban jobban hasonlít az esti sorozatnézéshez, mint az elmélyült munkához.

„Ahova eddig munka után hazamentünk, az most hirtelen munkahellyé, irodává, tárgyalóvá, ügyfélszolgálattá alakul. Nem elmegyünk dolgozni, hanem a konyhából átmegyünk a nappaliba, ahol tegnap este a család még társasjátékozott. A home office – minden előnye ellenére – egy kényszerpálya. Nem véletlen, hogy az egyébként erre alkalmas munkahelyek többségénél sem az otthon a munkavégzés fő helyszíne. Minden helynek (helyszínnek) megvan ugyanis a maga szelleme. A nappalinak, a konyhának, a hálónak a rutinjainkat, rituáléinkat alakító funkciói vannak: főzünk, alszunk, játszunk bennük. Nem érdemes a munkát bevinni ezekbe a helyiségekbe, hiszen mindenhol az adott szereptudatosság jellemzi az embert. Ott, ahol egyébként filmet nézek, máshogy viszonyulok a munkához is.” – hangsúlyozta a szakértő.

  1. Hozd létre az online intimitást!

Lassan egy éve alig találkozunk személyesen, a meetingek többségén is videó nélkül beszélünk, előfordult már, hogy egy kolléga nevét és arcát csak néhány másodperces gondolkodás után tudtam felidézni.

„Az interperszonális kapcsolatok szükségesek ahhoz, hogy elkötelezettek legyünk a munkahelyünk iránt. Egy szervezet mindig emberekből áll, azonban home office idején a személyes kötődések gyengülhetnek. Érdemes ezért legalább hetente egyszer személyes, videós online meetinget tartani, s a vezetőknek – a látszólagos lazulás ellenére – betartatni a megállapodásokat. Az online meeting formája ellenére éppen úgy kizárja a késés lehetőségét, mint a valódi, a szakirodalom szerint azonban az ember otthonában kevésbé érzi a késés súlyát, mint amikor valóban meg kell érkeznie valahova.” – tette hozzá Herczeg István.

+1. Ingázz rituálisan!

Sok kollégán látom, hogy a hivatalos munkaidő előtt és után is emaileznek, telefonálnak, ami a szükséges rugalmasabb időbeosztás kihasználásán kívül arra is utal, hogy elmosódik a munka és a szabadidő közötti határ, lévén, most mindkettő ugyanazon kulisszák között játszódik.

„Mint ahogy nem jó, ha a szabadidős helyszínekre visszük be a munkát, úgy az is javíthatja a hatékonyságot és a munkakedvet, ha legalább „eljátsszuk”, hogy munkába megyünk. Legyen szó a kutyasétáltatás reggeli és esti rituáléjáról, egy sétáról, vagy éppen egy átvezető csésze kávéról, teáról, érdemes a munka és a magánélet közötti elmosódó határokat valamilyen mesterséges aprósággal kijelölni home office idején is.” – fejtette ki Herczeg István.

A home office és koronavírus munkára gyakorolt hatásairól Herczeg István coach és tréner, valamint Hidvégi Krisztina, a Lounge Group – Magyarország egyik legnagyobb kommunikációs cégcsoportja – médiaigazgatója az L20 című podcast műsorában beszélgetett, amelyet a cégcsoport honlapján érdemes visszahallgatni.

Kéthetente szerdánként jelentkezik az L20, a Lounge Group marketingkommunikációs műsorblokkja a 90.9 Jazzy Rádió Márkamonitor című műsorában. A következő alkalommal március 31-én a TV reneszánszáról lesz szó, vagyis, hogy miként került reflektorfénybe a televíziózás a járványhelyzet alatt és mire számíthat a jövőben? A rádiós adások podcast verziói a sugárzást követő napon a Lounge Group online felületein is elérhetővé válnak, ahol a régebbi műsorok is visszahallgathatók.

 

Ajánlott cikk

Új erdőrezervátum a Pilisi Parkerdőben

Föld Napja 2021 Földünk ökológiai jövője szempontjából kulcsfontosságúak az erdők, ezt ma már talán a …

Vélemény, hozzászólás?

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás