FRISSS!!!
Home/Galéria/Kisebb eseményekkel éledhet újjá a rendezvénypiac

Kisebb eseményekkel éledhet újjá a rendezvénypiac

Nagy fesztiválokra kevésbé, kisebb, akár zenés eseményekre azonban már nyár végén, ősz elején számít a Moonlight Event szakértője. Mindez természetesen a járvány alakulásától függ, a szakma és a rendezvénylátogatók ugrásra készen várják az újraindulást.

„Kisebb, esetleg közepes élő eseményekkel, zenei fesztiválokkal indulhat újra a rendezvénypiac a nyár második felében, esetleg ősz elején” – mondta Simonics Pál, a Moonlight Event ügyfélkapcsolati igazgatója az L20-ban, a Lounge Group marketingkommunikációs műsorblokkjában, a 90.9 Jazzy Rádió Márkamonitor című műsorában. A pandémia utáni élet reménybeli újraindulásával várhatóan a nagyobb (zenei) rendezvények már nem tudnak megvalósulni, hiszen a nemzetközi sztárfellépők lefoglalására a jelenlegi bizonytalan helyzet miatt már várhatóan nem lesz lehetőség.

Juhász Diána, a Lounge Gorup médiacsapatvezetője szerint soha nem volt olyan fontos a marketingtudatosság, mint a jelenlegi időszakban. Aki csendben marad, azt elfelejtik a fogyasztók, aki viszont először reagál, az versenyelőnyt szerez – mindez pedig a rendezvények világára is igaz. A járványhelyzet okozta első sokk után a cégcsoport az elsők között tervezte újra ügyfelei eseményigényeit, ennek eredménye volt az MVM EDISON startup verseny képzési programjának, illetve döntőjének online platformokra vezetése. Az új helyzetben ez az esemény az elsők között alkalmazta a több helyszínről, akár otthoni környezetből való élő bejelentkezést. Jellemző adat, hogy a négy kamerával rögzített egyedi hibridrendezvényt 1800 percnyi, azaz 30 órányi próba előzte meg, csak a stúdióban pedig 12 laptop szavatolta, illetve 2,5 kilométernyi kábel szállította a képet és a hangot a helyszínen.

Az elmúlt időszak egyik legnagyobb nehézsége a tervezés, a tervezhetőség hiánya, ami nagyfokú rugalmasságot igényel az ügynökségek részéről. Egy dologban azonban biztosan nem lesz hiány: az ügynökség korábbi felmérése szerint a korábban különféle rendezvényekre járók közül tízből heten a pandémiát követően azonnal látogatnák a rendezvényeket, legyen az kiállítás, koncert, vagy bármilyen más közösségi kikapcsolódási forma.

Az ügynökség 2019-ben mintegy 800 élő rendezvényt – sajtótájékoztatót, konferenciát, komoly- és könnyűzenei koncerteket, e-sport bajnokságot – valósított meg. Ez 2020-ban több mint a felére esett vissza, ám a megtartott online események jellegükből adódóan nem összehasonlíthatók a 2019-es évben lezajlott eseményekkel. „Véleményünk szerint olyan éles a kontraszt az élő és online rendezvények között, és a közönség annyira várja már hogy újra élőben vehessen részt ilyen alkalmakon, hogy nagy jövőt nem jósolunk az online térben zajló eseményeknek. Rengeteg hasznos tapasztalatot szereztünk ezekkel a rendezvény típusokkal – például fedeztünk fel új technikai lehetőségeket, így bízunk benne, hogy ezeket az élő rendezvények esetében is tudjuk majd hasznosítani, mert mégiscsak az a rendezvények igazi világa.” – hangsúlyozta Simonics Pál.

A professzionálisan kivitelezett, de mégis kényszerű „félmegoldás” online események után pedig már megkezdték az őszi szezon tervezését a szakértők. Simonics Pál szerint az indulás időszakának egyik legnagyobb kihívása az lehet, hogy a meglehetősen élőmunkaigényes rendezvényekhez lesz-e megfelelő számú kiszolgálószemélyzet. Az elmúlt egy évben ugyanis a pályát nagy számban hagyták el kényszerűségből a technikusok, színpadépítők vagy éppen felszolgálók, ami a kisebb cégek számára jelenthet nehézségeket a jövőben.

Kéthetente szerdánként jelentkezik az L20, a Lounge Group marketingkommunikációs műsorblokkja a 90.9 Jazzy Rádió Márkamonitor című műsorában. A következő alkalommal március 17-én a szervezetfejlesztés lesz a középpontban, a téma pedig a COVID és a munkavállalói szemlélet, hozzáállás összefüggései. A rádiós adások podcast verziói a sugárzást követő napon a Lounge Group online felületein is elérhetővé válnak, ahol a régebbi műsorok is visszahallgathatók.

 

Ajánlott cikk

Április 23-tól Magyarországon is megvásárolható a HONOR Band 6

Hatalmas kijelzővel, egészség- és fitneszkövető funkciók széles kínálatával és akár 14 napos üzemidővel ellátott új, …

Vélemény, hozzászólás?

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás