FRISSS!!!
Home/Élet+Stílus/Életmód/Megérkezett a II. Soproni Sörfőzőverseny nyertes söre: itt az új Óvatos Duhaj Hoplager

Megérkezett a II. Soproni Sörfőzőverseny nyertes söre: itt az új Óvatos Duhaj Hoplager

Malátásan testes, európai és újvilági komlóktól gazdag ízvilágú, üde hoplager, Cserjés László sörfőző alkotása jelenik meg a napokban az üzletekben, mint a Soproni Óvatos Duhaj sörkülönlegességek legújabb tagja, az immár második alkalommal rendezett amatőr sörfőzőverseny győztes söre. A Soproni a házi sörfőzés, a sörkülönlegességek és a sörkultúra népszerűsítése érdekében hirdette meg a megmérettetést, és ahogy korábban, a győztes recept alapján a Soproni Sörgyárban készült új sörkülönlegesség ismét dobozba került: a Soproni Óvatos Duhaj Hoplager február közepétől kapható a boltokban.

Február közepétől vásárolható meg a hazai boltokban a II. Soproni Sörverseny győztesének, Cserjés Lászlónak a receptje alapján készült sör, a Soproni Óvatos Duhaj Hoplager. A házi sörfőzés és a sörkülönlegességek népszerűsítését célul kitűző sörverseny győztese számára rendkívüli élmény volt a Soproni Sörgyár profi sörfőzőivel közös munka, és nagyon büszke arra, hogy egy valódi termék lett a receptjéből, hiszen László számára ez már több mint hobbi: fő állása mellett sörfőző diplomát is szerzett.

Ezúttal 26 lelkes házi sörfőző remekei közül választotta ki a szakmai és fogyasztói zsűri a legjobb hoplagert: azt, amelyik a leginkább felelt meg a versenykiírás kívánalmainak, vagyis „ötvözi az ismert és szeretett láger ízt és az izgalmas komlójegyeket”. A zsűriben a szakma képviselői – többek között, Wossala Rozina, műsorvezető és étteremtulajdonos, Bajkai Tibor az Első Magyar Házisörfőző Egyesület elnöke, Rebák Tibor sörfőző, a BPBW Budapest Beer Week főszervezője és a Dealbreaker alapítója, Lados Péter a Soproni Sörgyár sörfőzőmestere – mellett, szép számmal foglaltak helyet maguk a fogyasztók is.

Cserjés László alkotása a legismertebb és legnemesebb virágos, citrusos és gyümölcsös ízű német komlófajtákat kombinálta újvilági fajtákkal. Az eredmény egy könnyen fogyasztható, 4,5 százalékos alkoholtartalmú, üde és gazdagon aromás láger lett. A Soproni Óvatos Duhaj Hoplager nagyüzemi receptjét a győztes a Soproni Sörgyár sörfőzőmesterével közösen dolgozta ki.

Büszke vagyok arra, hogy az ország egyik legismertebb és legkedveltebb sörmárkájának újabb változata az én közreműködésemmel készült el. Különösen értékesnek látom azt a tapasztalatot, amit a Soproni Sörgyár sörfőzőmesterével való közös munka során szereztem. A gyártási folyamat megtervezésének, a receptúra megalkotásának minden egyes fázisában részt vehettem, ami azon kívül, hogy nagyszerű szakmai kihívást jelentett, igen megtisztelő is volt számomra. Példaértékűnek tartom a kezdeményezést, amelyben egy profi sörgyár és egy otthoni sörfőző működhetett együtt” – mondta el Cserjés László, a II. Soproni Sörverseny győztese.

Örömmel tapasztaltuk, hogy tavaly is fokozott érdeklődés övezte a versenyünket az amatőr sörfőzők és a fogyasztók körében. Okkal feltételezhetjük, hogy a verseny valóban pozitív hatást fejtett ki a hazai sörkultúrára, és örömet, izgalmat tudott vinni a sok ember hétköznapjaiba. A versenynek köszönhetjük azt is, hogy mostantól a Soproni Óvatos Duhaj termékcsalád a lágerek kedvelőinek is kínál sörkülönlegességet” – mondta Németh Blanka, a Soproni márkamenedzsere.

Habár a felsőerjesztésű sörök növekvő népszerűségnek örvendenek, mégis a legtöbb az alsóerjesztésű láger sörökből fogy Magyarországon: a hazai piac 90 százalékát ez a sörféleség adja. A hoplager azért különleges, mert főzése során – a modern IPA-k mintájára – a hideg sörléhez kerülnek a komlók, így az illóolajok nem forrnak el, izgalmas komlós jegyek maradnak az italban, miközben a megszokott világos sör ízéhez képest citrusosabb, fűszeresebb aromák keletkeznek.

A Soproni Óvatos Duhaj az egyik legnépszerűbb hazai sörmárka. A család legelső tagja, a Soproni Óvatos Duhaj IPA sokáig a legkedveltebb felsőerjesztésű sör volt a hazai piacon, ám a Soproni Óvatos Duhaj Meggy az utóbbi időben még ezt is megelőzte a magyar kiskereskedelmi eladások alapján. A márkacsalád célja, hogy mindenkinek tudjon izgalmas és új sörtípusokat mutatni, ezzel építve a hazai sörkultúrát.

Ajánlott cikk

Mitől lesz jó egy munkahely a válság közepén is?

Ismét „Legjobb Munkahely” lett a Numil Kft. A Legjobb Munkahelyek elismerésben olyan cégek részesülnek, akik szélsőséges …

Vélemény, hozzászólás?

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás