FRISSS!!!
Home/Galéria/30 év design, 30 év Solinfo

30 év design, 30 év Solinfo

Magyarország design központja, a Solinfo idén ünnepelte 30. születésnapját. Az elmúlt 30 év számtalan változást, újdonságot hozott nemcsak a Solinfo, de a design világában is. Legendás márkák, különleges projektek, ikonikussá vált alkotások töltik meg ezt az időszakot. A visszatekintés várakozással tölt el minket, a múlt felidézése után még kíváncsibban tekintünk a jövőbe.

A Solinfo 30. születésnapjának mottója: Design lifts you up

A design valóban emelkedetté teszi a hétköznapokat. Minden márka, minden tervező története egyedi, különleges kaland, a Solinfo sztorija is egészen mesébe illő. 2020 novembere a 30. születésnap megünneplésének jegyében telt a Solinfo világában, zárásként a design birodalmának szakértői most szubjektív válogatást készítettek az elmúlt 30 év legfontosabb eseményeiről a design történetében.

30 meghatározó pillanat a design történelmének elmúlt 30 évéből

1990

  • A Solinfo története 1990-ben indul egy apró, belvárosi világítástechnikai üzletben. A Király utcai Solinfo a mesteremberek és villanyszerelők partnereként ekkor még leginkább a műszaki részre koncentrál, széles választékban tart izzókat, foglalatokat és vezetékeket.
  • A XAL története is 1990-ben kezdődött. A brand azóta is világítástervezőkkel, építészekkel és tervezőkkel együttműködve azon dolgozik, hogy a legmagasabb műszaki színvonalú, egyedi lámpatestek kifejlesztését garantálja, melyek stílusukkal és esztétikájukkal is imponálnak.

1994

  • Jean Nouvel megtervezi Párizsban a Fondation Cartier-t. Ennek eredményeként jön létre a Less bútorkollekció, ami csakhamar a Molteni és a tervező ikonjává válik.

1999

  • A Normann Copenhagen ebben az évben alakul meg. A brand sikere abban rejlik, hogy a dán esztétikum kéz a kézben jár a globális üzleti gondolkodásmóddal.

2000

  • Piero Gandini irányítása alatt a 2000-es évekre a Flos az ikonikus formák, a kézművesség és a tömeggyártási technológia közötti harmóniára koncentrál. A változás felé vezető perdöntő lépés azonban annak felismerése volt, hogy a kortárs tárgyak az emberek gondolatainak kifejezési formái is lehetnek, annyi stílusértelmezéssel, ahány nyelv van a világon. Így kezdtek el a nemzetközi design legígéretesebb tehetségeivel kollaborálni, úgy is mint Marc Newson, Jasper Morrison vagy Konstantin Grcic.

2001

  • A USM Haller bekerül a New York-i Modern Művészetek Múzeumának (MoMA) állandó gyűjteményébe, ezzel a modern design ikonjává válik.
  • Marcel Wanders és Casper Vissers 2001-ben megalapítja a Moooi-t. Majdnem húsz év után a Moooi még mindig inspirálja és lélegzetelállító, innovatív designnal csábítja el a világot.

2002

  • Megalakul a HAY, amelynek alapelve, hogy a jó designhoz mindenkinek joga van. Ezért Mette és Rolf Hay társalapítók és kreatív vezetők a kezdetektől fogva elkötelezik magukat amellett, hogy generációjuk legjobb designereivel dolgoznak együtt és olyan kiváló minőségű termékeket hoznak létre, amelyek széles közönség számára elérhetőek lesznek.
  • Tom Dixon Londonban megalapítja saját márkáját, amely aztán legendás lámpaalkotásoknak ad életet.

2004

  • Útjára indul a a Vitra Home kollekciója, mely sokszínű és sokoldalú darabokat kínál az egyedi design szerelmeseinek. A márka filozófiája szerint az ideális otthon egyfajta kollázs, melyet lakóinak személyisége, története és emlékei inspirálnak.

2005

  • Omer Arbel vezetésével megalakul a Bocci. A cég a „14” világítástervezésével indult, amely azonnali klasszikussá vált, és továbbra is bestseller. A Bocci szobrászati magasságokba emelkedő ​növekvő portfólióját házon belül fejlesztik, tervezik és gyártják, a technika, a minőség mindenekelőtti megtartása mellett.

2009

  • A Solinfo alapítói filmbeli kihívás elé néznek, amikor a Tom Dixon képviselőit 20 perc alatt kell meggyőzniük egy londoni meeting alkalmával, hogy ők a legalkalmasabbak a magyarországi forgalmazásra. Elképesztő, de mindössze két nap felkészülés után sikerrel járnak, így 2009-től a Tom Dixon termékek hivatalos hazai forgalmazója a Solinfo, később a kizárólagosságot is elnyerve.

2010

  • 2010-ben Roche Bobois 50 évét számos eseménnyel ünnepelte Franciaországban és az egész világon. A legnagyobb szenzációt a Jean Paul Gaultier-rel való együttműködés jelentette, mely világszerte befolyásolta a divat és a design világát egyaránt: a kreativitás, az esztétika, a merészség és az energia a nyelvén szólt, valamint a szakértelmet és a mesteri részletezettséget hirdette.
  • 2010-ben a Luceplan olasz lámpagyártó cég három alkotása is bekerül a MoMa kiállítására.
  • Az &tradition is ebben az évben alakul meg. A klasszikus, dán design tradíciók és az innovatív, egyedi megoldások együttes, természetes eredménye, hogy a brand lenyűgözően igényes bútorokat álmod meg és dob piacra.

2011

  • A legendás tervező, Ingo Mauer intelmei mentén újítják fel a müncheni Marienplatz metróállomást.

2012

  • A Molteni Gio Ponti tervei alapján piacra dobja a Ponti kollekciót, mely a kései olasz építész terveit a modern gyártástechnológiához igazítja.

2013

  • A GamFratesi tervezőpárosa megalkotja a Beetle széket, ami a GUBI ikonikus darabjává válik.
  • A milánói Salone Del Mobile kiállításon bemutatják az Adidas és Tom Dixon közös kollekcióját.
  • Ugyanebben az évben megnyílik Budapesten a Tom Dixon bemutatóteremként is szolgáló Solinfo Café.

2015

  • A Bocci egy berlini történelmi épületet bemutatóteremmé alakít át. A ‘Bocci 79’ egy 2200 m² négyzetméter alapterületű, 1896-ban épült volt házban kerül kialakításra és Omer Arbel több mint egy évtizedes műveit mutatja be az épp készülő daraboktól, a prototípusoktól és az ötletektől a katalógus darabok teljes köréig.

2017

  • A Linea Light a LED-technológia élvonalbeli know-how-ja, amely minden helyzetben garantálja a minőséget, a fenntarthatóságot és a hatékonyságot. 2017-ben a fáradozásaikat a két legnagyobb designdíjjal is megjutalmazták: termék kategóriában Red Dot, és If Award díjat is nyertek.
  • Eközben Budapesten, a Solinfo központjában megnyílik az itthon egyetlen és egyedülálló Molteni Flagship Store a legendás brand lenyűgöző darabjaival.

2018

  • A Molteni Group új ablakot nyit a designvilágra Manhattan szívében, a Madison Avenue 160. szám alatt. Egyedülálló és grandiózus, stílusos, mégis hű a saját elveihez, a tervekért Vincent Van Duysen felel. A projekt azért is egyedülálló, mert ez az első flagship store a világon, amely egyesíti a csoport három márkáját: a Molteni & C-t, a Dadát és az UniFort.
  • 2018-ban újabb nemzetközi márka showroomja nyílik Budapesten, a Solinfo főhadiszállásán. A Vitra itthoni bemutatótermét Matisz Aliz tervezte, kínálatában pedig a szofisztikált ülőbútoroktól kezdve az okos tárolási megoldásokon át a karakteres kiegészítőkig mindent megtalálni. Nem sokkal később pedig a Solinfo Shop is megnyitja kapuit.

2019

  • Elindul a Solinfo webshopja, így a Solinfo Shop egyedülálló design kiegészítő kínálata online is elérhetővé válik.

2020

  • Megnyílik az első Tom Dixon üzlet Pekingben.
  • A Studio Italia Design a 70. évfordulója alkalmából Lodes lett.
  • A Roche Bobois 60. születésnapjának alkalmából bemutatják a portugál művész, Joana Vasconcelos által tervezett BomBom kollekciót. Ősszel megnyílik a Roche Bobois első budapesti bemutatóterme.
  • A Solinfo pedig 30. születésnapját ünnepli.

Ajánlott cikk

A birkózók köszönetet mondtak a mentősöknek

A Magyar Birkózó Szövetség (MBSZ) egymillió forinttal támogatja az Országos Mentőszolgálatot (OMSZ). Az erről szóló …

Vélemény, hozzászólás?

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás