FRISSS!!!
Home/World/2021-től folytatódnak Frutti és Veggi kalandjai

2021-től folytatódnak Frutti és Veggi kalandjai

2021-től újabb hároméves periódust nyert meg a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara francia és belga szakmai szervezetekkel együttműködve, így tovább folytatódnak Frutti és Veggi kalandjai a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítése, valamint a jó minőségű, hazai termékek iránti kereslet ösztönzése érdekében.

Az Európai Friss Kalandok, a NAK hosszútávú edukációs kampánya azért indult el 2018-ban, hogy a hazai kedvezőtlen zöldség- és gyümölcsfogyasztási szokásokon változtasson. Az uniós országok közül ugyanis hazánkban az egyik legalacsonyabb a zöldség- és gyümölcsfogyasztás: a WHO által javasolt napi minimum 400 gramm helyett itthon átlagosan 260 grammot fogyasztunk.

Az elmúlt három év eredményeként minden harmadik magyar ember találkozott már Fruttival és Veggivel, a 8-14 évesek körében pedig, akik kifejezetten kevés zöldséget- és gyümölcsöt fogyasztanak, 30% feletti az ismertségük. A zöldség – gyümölcs kabala testvérpár az elmúlt időszakban az egész országot bejárta: 35 ezer kilométert utazott, ami a Budapest-Párizs távolságnak felel meg oda-vissza, és 45 roadshow-n, valamint 100 nagyáruházi helyszínen várta a családokat, a gyermekeket. A kitelepülések alkalmával 4 kamion súlyának megfelelő zöldséget és gyümölcsöt (7750 kg) kóstolhattak meg az érdeklődök. Az Európa Friss Kalandok nagykövetei minden évben olyan hiteles személyiségek voltak, akik szakmájukban és magánéletükben is azonosulni tudtak a kampány célkitűzéseivel – többek között Vincze Ottó és Görbicz Anita, Wolf András vagy épp Marton Adrienn, akik személyes tapasztalataikkal, ötletekkel, receptekkel segítették a szülőket, nagyszülőket abban, hogy hogyan építhetnék be a zöldségeket és a gyümölcsöket az egész család mindennapi étkezéseibe.

A gyerekek számára készült 24 részes animációs sorozatot a legnagyobb hazai mesecsatornák sugározták, így 355 ezer 4-14 év közötti gyermek ismerte meg izgalmas kalandokon keresztül Vegapolisban a zöldségek és gyümölcsök “szupererejét”. Az Európai Friss Kalandok program az online térben is aktív: honlapján és közösségi médiaoldalain hasznos információkat, érdekes videótartalmakat, aktualitásokat és játékokat találhatnak a látogatók. A program Facebook-oldala eddig közel 4 millió embert ért el.

-Iskolai osztályok kerestek meg bennünket és kértek a program foglalkoztató füzetéből, hogy egy különleges természetismeret óra keretében oldják meg a játékos feladatokat, fedezzék fel a zöldségeket, gyümölcsöket – mondta el Győrffy Balázs. Hangsúlyozta továbbá, hogy az Európai Friss Kalandok célja volt az is, hogy ösztönözze a keresletet a jó minőségű hazai zöldségek és gyümölcsök iránt, amiben szintén sikerült előrelépést tenni.

  • A következő három év

A NAK az elmúlt három év tapasztalatai és a pozitív visszajelzések miatt döntött úgy, hogy pályázik a program folytatására 2021-től, amit nemzetközi szakmai partnereivel meg is nyert.

A 2021-’23-as időszakban Frissesség Ereje néven új arculattal és megújult kabalafigurákkal folytatódik a program, amely továbbra is elsősorban a családokat és a gyermekeket célozza meg, mert alapvető fontosságú, hogy minél több szülő, nagyszülő ismerje meg a zöldségek, gyümölcsök jótékony hatásait, és építse be ezeket a gyermekek étrendjébe.

A gyerek célcsoport azonban bővül a következő három évben, ugyanis az eddigi 6-14 éves korcsoport mellett a 14-18 éves középiskolás, tini korosztályt is szeretné megszólítani a kampány. Ennek oka, hogy a WHO friss adatai szerint ebben a korcsoportban évről évre jelentősen csökken a napi rendszerességgel zöldséget- és gyümölcsöt fogyasztók aránya. Az új célcsoport hatékony elérése érdekében a program közösségi média jelenléte és aktivitásai még változatosabbak és intenzívebbek lesznek a jövőben. A korábban sikeres programelemek szintén folytatódnak a következő periódusban: új epizódokkal jön az animációs minisorozat, Frutti és Veggi ismét országos roadshow-ra indul, és ismét lesz lehetőség a legnagyobb áruházláncok boltjaiban zöldséget, gyümölcsöt kóstolni.

A program folytatása nagyszerű lehetőséget jelent, hiszen a fogyasztói magatartás formálásához hosszabb időn, több éven keresztül kell közvetíteni a zöldség- gyümölcsfogyasztás fontosságához kapcsolódó üzenteket. Ez a fajta edukáció elengedhetetlen ahhoz, hogy a családok szemléletmódja változzon, és egy olyan generáció nőjön fel, amely számára alapvető az egészséges, friss zöldségen és gyümölcsön alapuló táplálkozás.

  • Minden harmadik ember találkozott már Fruttival és Veggivel

Az Európai Friss Kalandok kampány azért indult el 2018-ban, hogy a hazai kedvezőtlen zöldség- és gyümölcsfogyasztási szokásokon változtasson. Az elmúlt három év eredményeként minden harmadik magyar ember találkozott már Fruttival és Veggivel, ismertségük a leginkább érintett, 8-14 éves korosztályban 30% fölötti.

Az uniós országok közül hazánkban az egyik legalacsonyabb a zöldség- és gyümölcsfogyasztás. A WHO által javasolt napi minimum 400 gramm helyett itthon átlagosan 260 grammot fogyasztunk. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Interfel francia szakmaközi szervezet összefogásában megvalósuló, hosszútávú edukációs program ezen szeretne javítani. Az Európai Friss Kalandok program a zöldségek és a gyümölcsök jótékony hatásai mellett megmutatja azt is, hogy fogyasztásuk valódi közös családi élmény is lehet, ahol a generációk megosztják egymással tudásukat, tapasztalataikat.

 

– Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy ennyien megismerték Fruttit és Veggit az elmúlt három évben – értékelte az eredményeket Győrffy Balázs, a NAK elnöke.

– Nagyszerű, hogy már minden harmadik magyar találkozott velük. Az pedig külön öröm számunkra, hogy a 8-14 évesek körében, akik kifejezetten kevés zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, 30% feletti az ismertségük.

A zöldség – gyümölcs kabalafigura testvérpár az elmúlt időszakban az egész országot bejárta.35 ezer kilométert utazott, ami a Budapest-Párizs távolságnak felel meg oda-vissza, és 45 roadshow-, valamint 100 nagyáruházi helyszínen várta a családokat, a gyermekeket. A kitelepülések alkalmával 4 kamion súlyának megfelelő zöldséget és gyümölcsöt (7750 kg) kóstolhattak meg az érdeklődök.

Az Európa Friss Kalandok nagykövetei minden évben olyan hiteles személyiségek voltak, akik szakmájukban és magánéletükben is azonosulni tudtak a kampány célkitűzéseivel – többek között Vincze Ottó és Görbicz Anita, Wolf András vagy épp Marton Adrienn, akik személyes tapasztalataikkal, ötletekkel, receptekkel segítették a szülőket, nagyszülőket abban, hogy hogyan építhetnék be a zöldségeket és a gyümölcsöket az egész család mindennapi étkezéseibe. A gyerekek számára készült, 24 részes animációs sorozatot a legnagyobb hazai mesecsatornák sugározták, így 355 ezer 4-14 év közötti gyermek ismerte meg izgalmas kalandokon keresztül Vegapolisban a zöldségek és gyümölcsök “szupererejét”. Az Európai Friss Kalandok program az online térben is aktív: honlapján és közösségi médiaoldalain hasznos információkat, érdekes videótartalmakat, aktualitásokat és játékokat találhatnak a látogatók. A program Facebook-oldala eddig közel 4 millió embert ért el.

– Iskolai osztályok kerestek meg bennünket és kértek a program foglalkoztató füzetéből, hogy egy különleges természetismeret óra keretében oldják meg a játékos feladatokat, fedezzék fel a zöldségeket, gyümölcsöket – mondta el Győrffy Balázs. Hangsúlyozta továbbá, hogy az Európai Friss Kalandok célja volt az is, hogy ösztönözze a keresletet a jó minőségű hazai zöldségek és gyümölcsök iránt, amiben szintén sikerült előrelépést tenni.

A NAK az elmúlt három év tapasztalatai és a pozitív visszajelzések miatt döntött úgy, hogy pályázik a program folytatásra, amit francia és belga szakmai partnereivel meg is nyert. Frutti és Veggi kalandjai tehát 2021-től folytatódnak!

  • Újabb három évig folytatódnak Frutti és Veggi kalandjai

2021-től újabb hároméves periódust nyert meg a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara francia és belga szakmai szervezetekkel együttműködve, így tovább folytatódnak Frutti és Veggi kalandjai a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítése, valamint a jó minőségű, hazai termékek iránti kereslet ösztönzése érdekében.

A 2021-’23-as időszakban Frissesség Ereje néven új arculattal és megújult kabalafigurákkal indul a NAK edukációs kampánya az Európai Unió támogatásával. A program továbbra is elsősorban a családokat és a gyermekeket célozza meg, mert alapvető fontosságú, hogy minél több szülő, nagyszülő ismerje meg a zöldségek, gyümölcsök jótékony hatásait, és építse be ezeket a gyermekek étrendjébe.

A gyerek célcsoport azonban bővül a következő három évben, ugyanis az eddigi 6-14 éves korcsoport mellett a 14-18 éves középiskolás, tini korosztályt is szeretné megszólítani a kampány. Ennek oka, hogy a WHO friss adatai szerint ebben a korcsoportban évről évre jelentősen csökken a napi rendszerességgel zöldséget- és gyümölcsöt fogyasztók aránya. Az új célcsoport hatékony elérése érdekében a program közösségi média jelenléte és aktivitásai még változatosabbak és intenzívebbek lesznek a jövőben. A korábban sikeres programelemek szintén folytatódnak a következő periódusban: a legnézettebb hazai gyerekcsatornákon új epizódokkal jön az animációs minisorozat, Frutti és Veggi a roadshow során az ország számos pontján várja majd a családokat, és ismét lesz lehetőség a legnagyobb áruházláncok boltjaiban zöldséget, gyümölcsöt kóstolni.

A program folytatása nagyszerű lehetőséget jelent, hiszen a fogyasztói magatartás formáláshoz hosszabb időn, több éven keresztül kell közvetíteni a zöldség- gyümölcsfogyasztás fontosságához kapcsolódó üzenteket. Ez a fajta edukáció elengedhetetlen ahhoz, hogy a családok szemléletmódja változzon, és egy olyan generáció nőjön fel, amely számára alapvető az egészséges, friss zöldségen és gyümölcsön alapuló táplálkozás.

Ajánlott cikk

INDEPENDENT SPIRIT AWARD-RA JELÖLTÉK A FELKÉSZÜLÉS MEGHATÁROZATLAN IDEIG TARTÓ EGYÜTTLÉTRE CÍMŰ MAGYAR ALKOTÁST

A „független Oscar-díjként” emlegetett amerikai díj történetének harmadik magyar jelöltje lett Horvát Lili-filmje Magyar idő …

Vélemény, hozzászólás?

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás