FRISSS!!!
Home / Címlap / A vállalkozói szemléletmód mindenkié

A vállalkozói szemléletmód mindenkié

  • A szakmai tudás nem jár kéz a kézben a sikeres üzletvezetéssel 

Napjainkban egyre inkább virágzik a „freelancer” vagyis szabadúszói lét, az egyéni vállalkozói munkaforma, vagy éppen a saját vállalkozás indítása. Nem titok, hogy a vállalkozói és az alkalmazotti beosztás között nem csak a munkarend, hanem a szemléletmód is nagyban különbözik. Amellett, hogy saját magunk döntéseiért vagyunk felelősek, tudatosabban kell vezetni a pénzügyeket, mérlegelni a befektetett energiát, folyamatosan kommunikálni, valamint kapcsolatot építeni. 

Ahogy a szabadúszó szó a kötetlenség és a szabadság érzetét hordozza magában, úgy árulkodik a vállalkozó szó arról, hogy a döntéseink minden nehézsége is teljes mértékben a mienk. Vannak olyan szakmák, amelyek természetüktől fogva inkább az egyéni vállalkozókat érintő kihívásokat rejtik magukban. Általánosságban véve ilyen például a fodrász, masszőr, személyi edző, kozmetikus vagy más szépségipari szolgáltatást nyújtó tevékenységek. 

Míg régebben inkább adta magát, hogy ha egy ilyen szakmával a megfelelő helyen helyezkedik el valaki, akkor biztosítva van a megélhetése, addig mára már ez is változni látszik. Főleg, hogy sok esetben ezek a szakmák az elméleti és a gyakorlati tudás mellett nem társulnak üzleti ismeretekkel. 

Íme, öt alapvető szempont, amelyek a sikeres egyéni működéshez szükségesek:

  • Kövessük nyomon a pénzáramlást!

Az első és legfontosabb az, hogy tisztában legyünk bevételeinkkel, költségeinkkel, valamint azzal, hogy ez a két összeg miként fedi egymást. Érdemes külön táblázatot készíteni arról, hogy milyen forrásból származnak bevételeink és pontosan mikor esedékesek a kifizetések, amelyeket ebből az összegből fedeznünk kell. 

A mai világban elengedhetetlen, hogy egy vállalkozó maximálisan tisztában legyen pénzügyeivel. Többek között ezt felismerve indította útjára márkanagykövet programját a Vagheggi Magyarország Kft., melynek keretein belül saját szakmai partnerei közül nevezett ki három márkanagykövetet. A Hatékony kommunikáció nagykövete, Szakmai megújulás nagykövete és Pénzügyi tudatosság nagykövete a márka közösségi média felületein hétfőnként jelentkező „Alapozó” rovatban látják el hasznos információkkal az olvasókat.

Alaposan átgondolt döntés eredménye, hogy nagykövet programunk három fókuszterülete a pénzügy, kommunikáció és a szakmai fejlődés. Kozmetikus partnereink számára elengedhetetlen, hogy szakmailag folyamatosan megújuljanak és hatékonyan kommunikáljanak vendégeikkel. Az sem véletlen továbbá, hogy a pénzügyi tudatosság szintén kiemelt szerepet kap, hiszen ma Magyarországon szinte minden kozmetikus vállalkozó is egyben, a vállalkozói létnek pedig alapfeltétele a pénzügyi tudatosság.” –  árulta el Alessandro Farina, a Vagheggi Kft. ügyvezető igazgatója és résztulajdonosa. 

  • Hogyan térül meg a befektetett időnk?

Hiába szeretnénk többet, mindenkinek csak 24 órából áll a nap. Így a mi felelősségünk az, hogy mérlegeljük, pontosan mibe is fektetjük az időnket. Hogyan profitálunk egy adott tevékenységből, kezelésből vagy szolgáltatásból? A bevételünk gyarapodik, a hírnevünk, netán a tudásunk? Időről időre érdemes felülvizsgálnunk, hogy milyen eredményünk származik akár a legkisebbnek vélt tevékenységeinkből is, és elgondolkoznunk, lehet-e ennél hatékonyabb?

Alessandro Farina

 

  • Kezdjük el a személyes márkaépítést!

Talán sokan távolinak és idegennek érzik a márkaépítés fogalmát, de kezdetben elég az alapokkal tisztában lenni. Az énmárka elsősorban a személyes szakmai kompetenciák és szolgáltatások ismertetése céljából történik, mindezt hitelesen és színesen elmesélve a célközönségünknek, tehát a már meglévő vagy jövendőbeli vásárlóinknak. A lényeg a fő üzenetünk meghatározásán, valamint a folyamatos kommunikáción múlik. Keressük meg azokat a közösségi média vagy más felületeket, ahol saját szakmai oldalt létrehozva kapcsolatot tartunk, híreket és releváns tartalmakat osztunk meg. 

  • Tartsuk szem előtt az ügyfélélményt!

Ha valamikor, akkor az online értékelések aranykorában érdemes kiemelt figyelmet fordítanunk arra, hogy a minket választó vásárlók, vendégek elégedetten távozzanak. Amennyire csak lehet, tegyük egyszerűvé, kellemessé, és ügyfélközpontúvá a szolgáltatás igénybevételét. Természetesen mindig van egy-két nehéz eset vagy szituáció, de a minőségi szolgáltatás jótáll magáért. Érdemes alkalom adtán visszajelzést kérnünk, amelyet referenciaként használhatunk az oldalunkon.  

  • Keressük meg szakmai közösségünket!

Minden életterületen jótékony hatása lehet a támogató közösségnek. Nincs ez máshogy szakmai kérdések tekintetében sem. Segítséget, értő füleket, inspirációt kaphatunk azonos vagy határterületen dolgozó szakemberektől, amely továbblendíthet elakadásokon vagy éppen új ajtókat nyit meg előttünk. A tudásmegosztás egyre kiemeltebb szerepet tölt be az üzleti életben. 

További információ:

www.vagheggi.hu

Facebook.com/VagheggiHungary

Instagram.com/vagheggihungary/

Ajánlott cikk

Kutatás: A magyar üzletek majdnem felében nem tartják a távolságot

A maszkviselésben már az élvonalban vagyunk, de a személyzet és a vevők között is probléma …

Vélemény, hozzászólás?

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás