FRISSS!!!
Home / Szórakozás / Gasztro / Őszi feltöltődés: Gurisatti Gréta válogatott vízilabdázó 3+1 tippje

Őszi feltöltődés: Gurisatti Gréta válogatott vízilabdázó 3+1 tippje

Az ősz talán a legideálisabb időszaka az évnek, hogy több időt és energiát fordítsunk önmagunkra, a megjelenésünkre és a regenerálódásra. Gurisatti Gréta válogatott vízilabdázónak a napi többszöri edzés miatt nagyobb figyelmet kell fordítani a megfelelő bőr- és hajápolásra. A Dunaújváros játékosa most néhány jól bevált tippet osztott meg velünk. 

Az ősz talán a legideálisabb időszaka az évnek, hogy több időt és energiát fordítsunk önmagunkra, a megjelenésünkre és a regenerálódásra, valamint a téli időszakra való felkészülésre. „Mivel vízilabdázóként rengeteg időt töltök a klóros vízben, a tűző napon edzünk, játszunk meccseket, ezért számomra kifejezetten fontos, hogy egész évben tudatosan odafigyeljek a bőrömre és a hajamra.” – fogalmazott Gurisatti Gréta, aki azt is elmondta, hogy számára kifejezetten fontos az ápolt megjelenése. A válogatott játékos néhány jól bevált tippjét is megosztotta velünk azzal kapcsolatban, hogy a hűvös időjárás beköszöntével Ő hogyan figyel oda a tökéletes megjelenésre. 

 

  • Ősszel sem szabad megfeledkeznünk a megfelelő vízfogyasztásról

 

„Nemcsak nyáron, de ősszel is nagyon fontos a hidratálás. A hűvös időjárás beköszöntével bőrünknek talán még jobban szüksége van a hidratálásra, mint nyáron, ugyanis a szeles és hideg időjárási körülmények még jobban kiszáríthatják. Ugyanakkor az is nagyon fontos, hogy ilyenkor se feledkezzünk meg a megfelelő vízfogyasztásról, amely nemcsak a hidratáltságban segít, de elengedhetetlen a méreganyagok kiürüléséhez is. Emellett igyekezzünk minél több cink tartalmú ételt fogyasztani.– fogalmazott Gurisatti, majd azzal folytatta, idén a szezonális nagy kedvence a sütőtökből készült készítmények, ugyanis a sütőtöknek magas az A, C, E-vitamin tartalma, és ásványi anyagokban is kifejezetten gazdag.

 

  • Regeneráció kívül – belül

 

A nyári időszakban a nagy meleg és a napsugárzás hatására rengeteg káros hatás is éri a bőrünket. „Vízilabdázóként nyáron mi napi szinten szabadtéren edzünk, ezért folyamatosan odafigyelünk a megfelelő fényvédelemre, amit ősszel sem szabad hanyagolni. Így ősszel, egy hosszú nyári szezon után igyekszem nagyobb hangsúlyt fektetni a bőröm regenerálódásra és méregtelenítésére.” – mondta a válogatott vízilabdázó, majd kiegészítette azzal, hogy ilyenkor igyekszik kizárólag természetes alapanyagokból készült, magas C-vitamin és antioxidáns tartalmú készítményeket használni. „Ilyenkor nem csak a külső, de a belső regenerálódásra is nagyobb figyelmet fordítok. Rendszeresen szoktam csalánteát főzni magamnak (természetesen a csalánlevél a nagyi kertjéből van), ezzel is folyamatosan méregtelenítve a szervezetemet. Illetve a lereszelt gyömbér vízzel leforralva szintén nagyon hasznos ilyenkor.”

 

  • Sütőtökös pakolás Gurisatti Gréta idei kedvence

 

A bőrünk hidratáltsága mellett a hajunk egészségére is jobban oda kell figyelnünk ősszel. Nemcsak a hűvös, szeles időjárás, az alacsony hőmérséklet miatt, de a zárttéri száraz levegő, a fűtés is árthat a hajnak. „Az én esetemben a klóros víz nemcsak a bőröm, de a hajam egészségére is hatással van. Télen ráadásul a nagy hőmérséklet ingadozás és változó páratartalom miatt még nagyobb törődést igényel a hajunk. Az uszodában sokszor 20-25 fok körül hőmérséklet uralkodik, míg a szabadban minimum 10 fokkal kevesebb van.” – fogalmazott Gurisatti Gréta, majd elmondta, hogy ilyenkor minden edzés után argán olajjal ápolja a haját, valamint idén a sütőtökös arc – és hajpakolás a legújabb csodafegyvere, amit bárki könnyűszerrel elkészíthet otthon is. Elég lepürésíteni a sütőtököt majd egy kis olajjal, mézzel vagy tojássárgájával összekeverni és már kész is van.  

+ 1. Kölessaláta és a sütőtökös fogások a vízilabdázó őszi kedvencei

Amellett, hogy tudatosan odafigyelünk a bőrünk és a hajunk ápolására a megfelelő táplálkozásról sem szabad megfeledkeznünk. „A tündöklő őszi formában az étkezésnek ugyanolyan fontos szerepe van, mint annak, hogyan és mivel ápoljuk a hajunkat és a bőrünket. Például az olyan fogások, amelyek A, E, C és B5-vitaminokban gazdagok kifejezetten jó hatással vannak bőrre, ugyanis segítik a nyáron szerzett sérülések természetes regenerációját, emellett még az immunrendszerünket is erősítik.” – mondta az Európa-bajnoki bronzérmes játékos. Ezért fogyasszunk olyan rostokban, fehérjében és természetes vitaminokban gazdag szezonális fogásokat, mint a köles vagy a quinoas rokfortsajtos saláta, dióval vagy sütőtökből készült ételeket!

Ajánlott cikk

VeszprémFest 2021: jön Tom Jones és Jamie Cullum!

Tom Jones és Jamie Cullum – világsztárok, akik évekkel ezelőtt már zajos sikert arattak a …

Vélemény, hozzászólás?

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás