FRISSS!!!
Home / Címlap / Startra kész a Gellért-hegyi sikló építése

Startra kész a Gellért-hegyi sikló építése

Tisztább környezet és élhetőbb városrész jön létre az új budapesti felvonó megépítésével

Célegyenesbe fordult a Gellért-hegyi sikló építésének előkészítése. A beruházás új, környezetbarát megoldást kínál Budapest egyik legikonikusabb helyszínének megközelítésére. A Tabán és a Citadella között megépülő felvonó lehetővé teszi a Gellért-hegy közútjait egyre inkább megterhelő turistabusz-forgalom akár teljes kiváltását is, ezáltal tisztább és élhetőbb környezetet teremt az érintett városrészben élők számára. A sikló fenntartható módon kapcsolja be a Gellért-hegyet a város vérkeringésébe, új turisztikai attrakcióként pedig hozzájárul a modern Budapest képének a formálásához, tovább erősítve a főváros idegenforgalmi vonzerejét – közölte a SIKLÓ-BERUHÁZÓ Kft.

Budapest, 2020.07.22. A Gellért-hegy közösségi közlekedési kapcsolatának megteremtéséről és közterületeinek megújításáról szóló július 10-i kormányhatározat megjelenésével Budapest főpolgármestere és a Budavári Önkormányzat polgármestere mellett a Kormány is támogatását nyilvánította ki, azaz a széleskörű konszenzus hiánya, mint lehetséges akadály is elhárult a Gellért-hegyi sikló megépítése elől. Ezzel egy több mint egy évszázada a közbeszéd részét képező, több mint másfél évtizede a tervezőasztalon lévő, hiánypótló beruházás előkészületi munkálatai gyorsulhatnak fel és fejeződhetnek be a következő hetekben-hónapokban.

A Gellért-hegyi felvonó bejárata a Tabán területén, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból fog nyílni. A sikló az Orom utcáig, mintegy 100 méteres szakaszon a föld alatt fog közlekedni, majd innen már egy a domborzati viszonyok függvényében változó magasságú hídszerkezeten a felszín felett megy tovább egészen a Citadella sétányhoz csatlakozó, felső állomásig.

Jelenleg a beruházás építési engedélyének meghosszabbítását célzó eljárás folyik, és ezzel párhuzamosan kerülhet sor majd a fejlesztés megvalósítására létrehozott projektcég és a Fővárosi Önkormányzat között 2009-ben megkötött szerződés aktualizálására is. E szükséges jogi folyamatok lezárulása után adhatja a főváros birtokba a területet a kivitelezés céljára, amely a még hátralévő régészeti feltárások befejezésével indul el.

A Gellért-hegyi sikló megépítése már a századforduló óta foglalkoztatja az építészeket, valamint a fővárosi és a kormányzati döntéshozókat is, de csak mostanra sikerült elérni, hogy minden szükséges feltétel teljesüljön a beruházáshoz. A sikló megépítése jogi és műszaki szempontból egyaránt rendkívül komplex fejlesztés, hiszen Budapest és egész Magyarország egyik legfrekventáltabb helyszínéhez teremt majd egy új, kötöttpályás közlekedési kapcsolatot.

„A cél az, hogy a beruházás egyszerre szolgálja az ország, a főváros és a helyben élők érdekeit, a környezetvédelmi szempontok érvényesítése mellett. A sikló megépítése egyúttal igazi értékteremtő fejlesztés, hiszen fenntartható módon járul hozzá a modern, 21. századi Budapest képének a formálásához, miközben még vonzóbb városi desztinációvá emeli a fővárost a világ turisztikai térképén” – mondta el Bató Csaba, a SIKLÓ-BERUHÁZÓ Kft. ügyvezetője. “Külön öröm, hogy mind a Kormány, mind pedig a Fővárosi, illetve a Budavári Önkormányzat is felismerte a beruházás jelentőségét és megtalálta szerepét a beruházás megvalósításában, példaértékű konszenzust teremtve ezzel.”

A cégvezető szerint az előkészületek részeként a területileg illetékes kerületi önkormányzat által megfogalmazott környezetvédelmi elvárásokat is teljes mértékben integrálni fogják a korábbi műszaki tervekbe. Így a beruházásnak köszönhetően a Gellért-hegy környezetbarát módon kapcsolódhat be a város vérkeringésébe, oly módon, hogy ilyen irányú elvi döntés esetén akár teljes egészében lehetővé válik a városrész közúti forgalmát rendkívüli módon megterhelő turistabuszok kitiltása. Az idegenforgalmi szezonban naponta átlagosan 350-400 turistabusz fordul meg a Gellért-hegyen. Így a behajtási korlátozás esetleges elrendelését követően a városrész útjai biztonságosabbak lesznek, és a levegő minősége is érzékelhetően javulni fog. A közlekedés rendjének átalakítása révén jelentős zöldterület is visszanyerhető, hiszen nem lesz szükség a jelenlegi buszparkolóra a Gellért-hegy tetején.

Mindezek mellett a beruházás a budapesti turizmus fejlesztésében is komoly szerepet kap, hiszen a speciálisan a helyszínre tervezett sikló önmagában is izgalmas attrakciónak ígérkezik mind a belföldi, mind a külföldi turisták számára, az elkövetkező években kormányzati beruházásban megújuló Citadella megközelíthetőségét is nagyban javítva.

Ajánlott cikk

Balaton-körkép 2020: Siófok, Balatonfüred és Hévíz a legnépszerűbbek

Az aktív foglalások száma 6 százalékkal nőtt idén nyáron Az átlagos foglalási érték 12 százalékkal …

Vélemény, hozzászólás?

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás