FRISSS!!!
Home / Élet+Stílus / Otthon / Maradj otthon és csökkentsd a feszültséget

Maradj otthon és csökkentsd a feszültséget

A koronavírus következtében egy általános feszültség érezhető a légkörben. Ezt a hangulatot tovább fokozza, hogy az általános tanács szerint jobb, ha mindenki otthon marad, így 24 órán keresztül a család vagy a párok együtt dolgoznak, tanulnak és pihennek. A bezártság következtében könnyebben alakulnak ki stresszes helyzetek és viták. Az Ökumenikus Segélyszervezet és az AVON szakértői összegyűjtöttek olyan feszültségoldó és stresszkezelő tanácsokat, amelyek segíthetnek, hogy jó hangulatban teljen ez az időszak.

Az otthoni munka és iskola első hallásra jónak tűnhet, de néhány nap ugyanolyan megszokottá válhat, mint az amúgy már megszokott normális hétköznapok. Ráadásul a bezártság érzet a napi teendők mellett fokozza a feszültséget is, ezért tervezzünk előre és töltsük ki a napunkat:

  • A legfontosabb az otthon töltött idő alatt, hogy az együtt lakók összefogjanak és egy olyan napi rutint alakítsanak ki, ami mindenki számára megfelelő – természetesen itt kompromisszumokat is kell kötni. 
  • Mindenkinek legyen egy adott feladata, annak érdekében, hogy ha éppen nem tud dolgozni, akkor is legyen mit csinálnia és lekösse magát. Törekedjünk arra, hogy 2-3 naponta mindenkinek legyen egy kis „én ideje”. 
  • Amikor megvagyunk az alapokkal, készíthetünk egy közös naptárat is, aminek segítségével könnyeben lehet követni a dolgokat. A napi rutin kialakítására azért van szükség, mert az unalom és a semmittevés fokozza a stresszhelyzetet, az ember feleslegesnek érzi magát. 

Ezeken túl szerencsére rengeteg olyan lehetőség van, amivel otthon is elfoglalhatjuk magunkat és levezethetjük a felgyülemlett energiákat, ezzel is csökkentve a feszültséget:

  • Nézzünk szét a kamrában és a konyhában, és tervezzük meg közösen a heti menüket. Ezzel tehetünk az élelmiszerpazarlás ellen és nem kell azon gondolkodni, hogy mi legyen a következő étkezésnél az asztalon.
  • Vezessünk be közösen vagy külön-külön mozgás időt. A sport kiváló feszültségoldó és az interneten található videóknak köszönhetően rengeteg otthon elvégezhető mozgásforma közül válogathatunk.
  • Tartsunk tematikus napokat, mint például szépség napot, amikor mindenki megmossa a haját, feltesz egy arcmaszkot, pedikűrrel, manikűrrel foglalkozik stb. De egy pizsamanap vagy kiöltözős nap is vidám hangulatot hozhat az otthon töltött idő alatt.
  • Cselekedjünk közösen valami jót, mert ez pozitívan hat a lélekre. Ez a jócselekedet bármi lehet: fertőtlenítsük le a lépcsőházban a kilincseket és a gombokat, vagy kérdezzük meg a környezetünkben lakó idősebbeket, hogy szükségük van-e valamire.
  • Szerencsére az otthonlét ideje alatt sem kell lemondani a társasági életről. Szervezzünk online találkozókat, barátokkal és családtagokkal. Itt is ügyeljünk arra, hogy adjunk teret a másiknak és ne vegyük zokon, ha elvonul telefonálni egy másik helyiségbe.
  • Használjuk ki az időt és olvassunk, ezzel hozzájárulhatunk mentális egészségünk karbantartásához is.
  • Vezessünk naplót, amiben minden nap leírjuk a tapasztalatainkat és érzéseinket, mégis csak egy történelmi esemény részesei vagyunk, amit jó lesz majd néhány év múlva visszaolvasni.
  • Alkossunk valamit! Rajzoljunk, fessünk, varrjunk, süssünk kenyeret stb. csináljunk olyan dolgot, ami kikapcsol és ennek köszönhetően kisimítja az idegeinket is.

Ebben az időben ugyanakkor rengeteg információ zúdul ránk a koronavírus kapcsán, amelyek sokszor nyomasztóak lehetnek. Tartsunk internet és hír nélküli órákat, amikor nem foglalkozunk a nagyvilág híreivel. A fönti javaslatokon túl a legfontosabb, hogy próbáljuk meg azonnal és higgadtan megbeszélni az esetleges problémákat, ezzel elkerülhetjük a nagyobb veszekedéseket. Amennyiben úgy érezzük, hogy nem tudjuk házon belül megoldani az egymással való gondjainkat, szerencsére akkor is van segítség. Az Ökumenikus Segélyszervezet kiterjeszti szolgáltatásait.  A súlyos párkapcsolati krízisek, vészhelyzetek mellett a www.aszeretetnemart.hu felületén elérhető online tanácsadó szolgáltatás keretében  kérhetünk párkapcsolati és stresszkezelő tanácsokat a Segélyszervezet szakembereitől.  Ne féljünk segítséget kérni, hogy elkerüljük az esetleges nagyobb problémákat.

Ajánlott cikk

Magyarország madarai: Szalakóta (4.rész)

Gyíkokkal, rovarokkal, egyenesszárnyúakkal, kisebb pockokkal táplálkozik. Hamar elvonul, a telet Afrikában tölti és csak május …

Vélemény, hozzászólás?

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás