FRISSS!!!
Home / Címlap / Félelmek és tévhitek tartják vissza a nőket a szűrővizsgálatoktól

Félelmek és tévhitek tartják vissza a nőket a szűrővizsgálatoktól

  • Médiaösszefogás indult a nők egészségtudatosságának erősítéséért

Fontos vagy! – ez a jelmondata a 2020 A Női Egészség Éve kampánynak, amelyet az EgészségKalauz.hu indított. Az ismert egészségügyi portál szakmai, közérthető tartalmak mellett országos szűrőkampánnyal, egészségnappal, olvasói pályázattal kívánja felhívni a figyelmet az életmódváltásra és a betegségmegelőzés jelentőségére. A Ringier Axel Springer Magyarország teljes női médiakínálata a program mögé áll.

2020 a Női Egészség Éve a Ringier Axel Springer Magyarország portfóliójához tartozó online és nyomtatott felületeken. A mai kampányindító sajtótájékoztatón nemcsak az éves programot és a www.noiegeszsegeve.hu kampányoldalt mutatták be a szervezők, de azt a reprezentatív kutatást is, amely a 18-65 éves nők egészséghez való viszonyáról, a nőket érintő szűrések ismertségéről és relevanciájáról készült.

„A hazai médiavállalatok közül mi rendelkezünk az egyik legerősebb női portfólióval. Nyomtatott és online kiadványainknak össze kell fogniuk és még hangosabban kell a nőkhöz szólniuk, hiszen ők a család egészségének őrei, de magukra sokszor alig jut idejük és figyelmük. Ezért a teljes évet annak szenteljük, hogy a nők egészségtudatosságát erősítsük és szűrésekre tereljük őket” – foglalta össze a program célkitűzéseit Kovács Tibor, a Ringier Axel Springer Magyarország ügyvezető igazgatója.

         Dr. Fülöp István, szülész-nőgyógyász, meddőségi specialista, Róbert Magánkórház

Dr. Menyhárt Orsolya, kardiológus, az Affidea orvosigazgatója

Bocskor Bíborka énekesnő, Magashegyi Underground

„Reprezentatív kutatással térképeztük fel, hogy a magyar nők miként gondolkodnak a saját egészségükről, és hogy mit tesznek érte a mindennapjaikban. Az eredmények alapján azt látjuk, hogy a mai napig számos tévhit kering az egyes szűrővizsgálatokkal kapcsolatban. Égető szükség van további edukációra és hiteles, közérthető tájékoztatásra” – indokolja a kampány indítását Simon Izabella, az EgészségKalauz.hu online portál főszerkesztője.

Tények, tévhitek és félelmek

A 2019 decemberében végzett reprezentatív kutatásból kiderül, hogy mammográfián a megkérdezettek 41 százaléka, míg emlőultrahangon 48 százalékuk még sohasem vett részt.  A HPV-szűrés jelentőségével a válaszadóknak csak elenyésző része van tisztában, ahogyan az emlőönvizsgálat megelőző szerepe sem eléggé ismert még. A tévhitek lebontása terén is van tennivaló, hiszen sokan úgy vélik, tévesen, hogy a mammográfia csak bizonyos kor felett vehető igénybe.

A magyar nők egy része azonban nemcsak a téves hiedelmek miatt kerüli a szűréseket. A szűrővizsgálatra nem járók nagy része fél a diagnózistól és a szűrésektől, másik részük pedig nem tartja indokoltnak, mert egészségesnek érzi magát.

A képen balról jobbra:

Hídváry Péter főszerkesztő-helyettes, Kiskegyed, Blikk Nők

Maróy Krisztina főszerkesztő, GLAMOUR

Járomi Zsuzsa újságíró, Blikk

Kovács Tibor CEO, Ringier Axel Springer Magyarország

Simon Izabella főszerkesztő, EgészségKalauz.hu

Forrás Dávid főszerkesztő, NOIZZ.hu

Összefogás a nők egészségéért

2020-ban az EgészségKalauz.hu hónapról-hónapra szakértők, orvosok, klinikák és egyesületek bevonásával, hiteles tartalmakon keresztül mutatja be a nőket érintő betegségeket, szűréseket, és foglalkozik a helyes életmód jelentőségével. A program olyan elismert női betegszervezetek támogatását tudhatja maga mellett, mint a Mályvavirág Alapítvány, az Együtt könnyebb! Női Egészségért Alapítvány és az Egészség Hídja, valamint az Összefogás a mellrák ellen Egyesület. A szakmai partnerekhez csatlakozott az Affidea Magánklinika, a Róbert Magánkórház és a Synlab is.

  Lenkei Beatrix, egészség-szépség-életmód tanácsadó, Medicina Egészségközpont

Tóth Icó, Mályvavirág Alapítvány

Simon Izabella főszerkesztő, EgészségKalauz.hu

Az együttműködés a kiadóvállalaton belül is megvalósul, hiszen a figyelemfelkeltő programban a Ringier Axel Springer Magyarország kiadó teljes online és print portfóliója részt vesz, így 2020-ban a Kiskegyed, a GLAMOUR, a Blikk.hu, a Blikk Nők, a Blikk Rúzs, a Noizz.hu is kiemelten foglalkozik a nők egészségének megőrzésével, az egészséges életmóddal és a prevencióval, hogy napi, heti, illetve havi szinten magyar nők millióihoz juttassa el a hasznos információkat.

Az éves kampány részletes tartalma a www.noiegeszsegeve.hu weboldalon olvasható.

Ajánlott cikk

LÁTHATATLAN SEGÍTŐK – A 2020-as Jószolgálat-díj nyerteseinek listája

Minden eddiginél több jelölt és közönségszavazat érkezett a Jószolgálat-díj 2019/2020-as évadában. A Twickel-Zichy Mária Terézia …

Vélemény, hozzászólás?

%d blogger ezt szereti:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás