FRISSS!!!
Home / Címlap / Ezekre érdemes figyelni karácsonyi ajándékvásárlásnál

Ezekre érdemes figyelni karácsonyi ajándékvásárlásnál

Hivatalosan is megkezdődött a karácsonyi ajándék vásárlási szezon. A legtöbb műszaki üzlet akciókkal és megnövelt készletekkel várja a vásárlókat. A Sencor összegyűjtötte azokat a legfontosabb tudnivalókat, amelyeket érdemes szem előtt tartani a gondtalan ajándék vásárlásért.

Jótállás vagy garancia?

Sokan nincsenek tisztában azzal, mit jelent a jótállás, vagy a garancia, ami gyakran félreértésekre ad okot. Az igazság azonban az, hogy ezt a két fogalmat szokták együtt, összefoglaló néven garanciának hívni.  A szavatossági idő a 10 ezer forint feletti műszaki cikkeknél két év, amelyből egy esztendő a jótállás. „Ez azt jelenti, hogy a termék meghibásodása esetén egy évig a kereskedőt terheli a bizonyítási teher. A jótállás pedig speciális jogokat biztosít a vásárlóknak, például visszacseréltethetik a megvásárolt készüléket, de adott esetben a vételár megtérítését is kérhetik” – hívta fel a figyelmet Lucza András, a Sencor termékmenedzsere.

Amennyiben egy készüléket olyan hibával visznek vissza három munkanapon belül, ami akadályozza annak rendeltetésszerű használatát, akkor a kereskedő nem mérlegelhet, hogy javításra küldi-e a terméket, hanem azonnal ki kell cserélnie azt egy működőre. Fontos továbbá figyelembe venni, hogy a garancia az akciós áron vásárolt termékekre is vonatkozik.

Mi van, ha meggondoljuk magunkat?

„A tévhitekkel ellentétben személyes vásárlás esetén nincs 8 napja arra a fogyasztónak, hogy meggondolja magát a vásárlást illetően. Ha termék gyártási hibás, akkor viszont lehet élni minőségi kifogással” – hívta fel a figyelmet a Sencor termékmenedzsere. Internetes vásárlásoknál viszont valóban lehetőség van arra, hogy valaki elálljon a vételi szándékától. Ebben az esetben a vásárlás napjától számított 14 napon belül köteles visszaküldeni a terméket, ha a kereskedő nem döntött úgy, hogy saját maga szállíttatja vissza azt.

Ha a valaki az adott terméket határidőn belül küldte vissza, akkor a kereskedő köteles visszatéríteni az árát. Ugyanakkor mindaddig visszatarthatja a visszatérítést, amíg a vásárló nem küldte vissza a terméket. A folyamat meggyorsítása érdekében a vevőnek lehetősége van igazolni a visszaküldést például a postai feladóvény e-mailben történő megküldésével.

Adatkezelés

Érhető módon a legtöbb vásárló ódzkodik attól, hogy valamilyen formában megadja az adatait személyes vásárlásánál, azonban erre törvény kötelezi a vállalkozásokat abban az esetben, ha a vásárló minőségi kifogással viszi vissza az adott terméket, mert az esetről jegyzőkönyvet kell felvennie a kereskedőknek. Függetlenül ettől minden új készülék vásárlásnál javasolt megadni valamilyen elérhetőséget – például nevet és e-mail címet – a kereskedőknek, vagy forgalmazóknak, mert akkor a vásárlók első kézből értesülhetnek az esetleges termékvisszahívásokról.

Pénzvisszafizetési garancia

Bizonyos esetekben a forgalmazók és a kereskedők dönthetnek úgy, hogy kiterjesztett a garanciát biztosítanak. A Sencor már második éve, idén is elérhetővé tette pénzvisszafizetési garanciáját, amivel a karácsonyi ajándékvásárlást szeretné felhőtlenné varázsolni. A márka eddig is hat év garanciát adott egyes konyhai készülékeinek motorjára, azonban a Sencor a 2019. november 4. és 2020. január 19. között vásárolt és a promócióban részt vevő készülékekre 100%-os pénzvisszafizetési garanciát biztosít, vagyis egy vásárló akkor is visszaigényelheti a készülék árát, ha például nem tetszik neki a színe. Az akció részvételi szabályzata és a gépek pontos listája ezen a linken érhető el.

„Miért kínáljuk fel ezt a lehetőséget? Mert biztosak vagyunk háztartási gépeink kiváló minőségében és ragyogó megjelenésében, ami bármely otthonnak praktikus és szemet gyönyörködtető kiegészítője. Büszkék vagyunk európai fejlesztésű, innovatív termékeinkre, amelyek élvezetessé és harmonikussá teszik az otthoni létet” – tette hozzá Lucza András.

A SENCOR-ról

A SENCOR a világ egyik leggyorsabban növekvő fogyasztói és kereskedelmi márkája, termékei világszerte több mint 50 országban érhetőek el. A céget 1969-ben Japánban alapították. A márka célkitűzése az igényes vásárlók kiszolgálása kiváló minőségű, stílusos termékekkel. A SENCOR – megelőzve a trendeket és alakítva azokat – bevezette a színes készülékeket több termékkategóriában is. A márka folyamatosan bővíti portfólióját, mely már jelenleg is több ezer termékből áll. Kínálatában egyaránt megtalálhatóak konyhai gépek, szórakoztató elektronikai, háztartási cikkek, egészségügyi és szépségápolási termékek, valamint autós szórakoztató és irodatechnikai eszközök.

 

Ajánlott cikk

Szexuális úton terjedő betegségek megelőzésére indított programot az UNICEF Magyarország

Szexuális úton terjedő betegségek megelőzése érdekében indított tájékoztató és prevenciós programot az UNICEF Magyarország, amelyet …

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás