FRISSS!!!
Home / Címlap / A kistestvérből nagy testvér lett: önálló médiatermékké vált a képmás.hu

A kistestvérből nagy testvér lett: önálló médiatermékké vált a képmás.hu

Tavaly ősszel indult a 17 éves Képmás magazin kistestvérének, az online oldalnak a tartalomfejlesztése, és egy év alatt önálló médiatermékké nőtte ki magát a kepmas.hu. Míg 2018 nyarán még havi 20-25.000 oldalletöltés, ma már havonta 890.000–1.100.000 oldalletöltés és 200.000–250.000 egyedi látogató jellemzi. Ezzel a cég portfóliója, amelyhez az online újságon kívül a 16.000-es példányszámú nyomtatott magazin, a népszerű Képmás-estek és a Média a Családért díj is tartozik, tovább erősödött a médiapiacon.

A Képmás magazin 17 év alatt többször megújult, egyedi tartalmaival, letisztult stílusával, hagyományos európai értékrendjével erős közösséget épít. 16 000-es példányszámával közel 43–47 000 embert ér el, az előfizetők tekintetében pedig megelőzi versenytársait. A havonta megjelenő, 100 oldalas magazin egy műfajának kereteit feszegető, a tudomány és a művészet eszközeit is segítségül hívó, érdekes, hasznos és szórakoztató kiadvány, hiteles megszólalókkal és értékeket kereső, problémaközpontú szemlélettel. 

Fő sajátossága, hogy közvetlen hangvétele mellett nem mond le az igényes tájékoztatásról és a szórakoztatásról sem. AB státuszú, értelmiségi olvasói között feltűnően sok az előfizető, akik hiteles forrásként tekintenek a lapra. Központi témája a család, a párkapcsolat és a gyereknevelés, ennek ellenére csaknem ugyanolyan arányban olvassák férfiak, mint nők. Molnár-Bánffy Kata, a kiadó ügyvezetője szerint a Képmás az ellenpélda arra, hogy a női olvasókat csak a divat és a receptek érdekelnék. 

A magazin kilépése az online térbe tudatos döntés volt, a kepmas.hu önálló médiatermékké fejlesztése átgondolt tartalomstratégia alapján valósult meg. A kepmas.hu egyedi tartalmaival, saját szerzői gárdájával, tartalmi és minőségi minimumok meghatározásával aktuálisabb tud lenni, mint a print lapok. Értékrendje megegyezik a Képmás magazinéval – de stílusában bátrabb, lazább. Egy konzervatív feminista fórum – ilyen idehaza még nem volt eddig. Az oldalnak tavaly nyáron havi 20-25000 oldalletöltése volt, ma havonta 890.000–1.100.000 oldalletöltés és 200.000–250.000 egyedi látogató jellemző, és ez egyre növekszik. Közösségi média oldalain aktív közösségépítés folyik, Facebook oldalának több mint 33 ezer követője van, elektronikus hírlevele csaknem hétezer feliratkozónak érkezik meg hetente. 

Az oldal dinamikus növekedése egyrészt a magas minőségű tartalomnak köszönhető, másrészt pedig annak, hogy érzékenyen reagál a speciális olvasói igényekre is. A minőség garanciáját magasan képzett, elismert és neves díjakkal kitüntetett szerzők adják. Rovatvezetői tapasztalt szakemberek, akik színvonalas munkájukkal hozzájárulnak az oldal sikeréhez.

Kölnei Lívia, a kepmas.hu felelős szerkesztője, a Köztér rovat vezetője. Művészettörténészként és irodalomtörténészként végzett az ELTE-n, másfél évtizedig az Orvostörténeti Múzeumban és Könyvtárban kultúrtörténeti kutatásokkal foglalkozott. 2011 óta társalapítója és szerkesztője a talita.hu női online magazinnak. 2016 óta a Képmás magazin olvasószerkesztője és újságírója is.

László Dóra, a Múzsa rovat vezetője. Jogász, újságíró, négygyermekes édesanya. 1992-2001-ig a Magyar Nemzet, 2001-2018-ig, megszűnéséig a Heti Válasz kulturális rovatának újságírója, majd egy rövid ideig a Magyar Igazságügyi Akadémia sajtótitkára. 2019 áprilisában csatlakozott a Képmás csapatához. Pályáján egy régi szerzetesi mondás vezérli: “Ne a rosszat tiltsd, hanem a jót fokozd!”.

Máthé Zsuzsa, a Pereputty rovat vezetője. Történészi és jogászi végzettséget szerzett, majd családpolitikával és újságírással kezdett foglalkozni, a Mandinertől igazolt át a Képmás.hu-hoz. Négygyermekes édesanya, aki a nagycsaládban szerzett tapasztalatait munkája során is kamatoztatja. A gyermekneveléssel kapcsolatos dilemmáit korábban az Onleány Társasblog szerzőjeként, jelenleg a kepmas.hu „Pereputty” rovatának vezetőjeként és szerzőjeként osztja meg a hasonló élethelyzetben lévő szülőtársakkal. 

Dr. Péterfy Hajnal, a Híresztelő rovat vezetője. Gyógyszerészi és kommunikáció szakértői végzettséget szerzett. Hét évig dolgozott a gyógyszeriparban, majd megalapította a Babafalva portált, melynek 10 évig volt főszerkesztője és tulajdonosa. Mellette civil és kommunikációs projekteket, civil szervezeteket menedzselt. Jelenleg a kepmas.hu lapmenedzsere és a Híresztelő rovat szerkesztője.

Az online és nyomtatott sajtótermékeket tökéletesen kiegészítik az offline térben szervezett Képmás-estek, amelyek tulajdonképpen a magazin értékeinek élményalapú, interaktív, jelen idejű megjelenési formái. A Képmás a kezdetektől fontos célkitűzésének tartotta a közösségépítést, ezért szervezi már évek óta ezeket az önálló esteket, amelyek időközben beérett, termékként értelmezhető tevékenységgé váltak. A Képmás-estek tematikája a családra, az emberi kapcsolatokra és a közösségre fókuszál, fontos eleme a művészi élmény, amely segít a témák komplexebb megközelítésében és érzékenyíti a közönséget. Az ingyenes, tartalmas és egyenletesen magas színvonalú estek sikerét mutatja, hogy a Várkert Bazárban és a Hagyományok Házában rendezett események teltházasak. A nézők jó része visszajáró, akik a rendezvény előtt és után örömmel beszélgetnek egymással és a szervezőkkel. 

Ezek az estek a Média a Családért Alapítvánnyal közös szervezésben zajlanak. Az alapítványt 2007-ben azzal a céllal hozták létre, hogy a médiában rejlő lehetőségeket a családok javára fordítsák. Az alapítvány által létrehozott Média a Családért-díj célja, hogy a család – örömeivel és gondjaival együtt – ugyanolyan hangsúlyos szerepet kapjon a médiában, mint az életben magában. 

Olyan nyomtatásban megjelenő cikkeket, rádió- és televízió-műsorokat, online tartalmakat jutalmaznunk, amelyek az említett témát magas szakmai színvonalon jelenítik meg, és céljuk nem csupán az olvasottság, hallgatottság vagy nézettség növelése, hanem az, hogy információt, erőt, segítséget adjanak a párválasztáshoz, az elköteleződéshez, családtervezéshez, a problémák megoldásához, a családban való boldog élethez.” – teszi hozzá Szám Katalin, a Képmás magazin főszerkesztője.

A jelentős pénzjutalommal járó elismerést a zsűri által havonta kiválasztott jelöltek közül minden évben egy magyarországi és egy külhoni magyar jelöltnek ítélik oda. A 12 jelöltet a Képmás magazin is bemutatja az év 12 számában. Éves díjátadója mára jóhangulatú, elegáns VIP rendezvénnyé nőtte ki magát. 

A Képmás cégcsoport a jövőben négy – és fejlesztés alatt álló ötödik és hatodik – termékét szeretné láthatóbbá tenni, a termékeikkel elért elkötelezett közösséget szeretnék új partnerekkel, új együttműködésekkel gazdagítani, értéket közvetíteni és adni. Hirdetőik, piaci partnereik felé pedig világosan szeretnék kommunikálni, hogy olyan kiterjedt és életmódjában másokra is ható közösség érhető el a Képmás-termékeken keresztül, amelynek tagjai más női médiatermékek iránt nem mutatnak ilyen erős elkötelezettséget.

Ajánlott cikk

A Világon mindenki képes életet menteni

Ma van az Újraélesztés Világnapja, ez alkalomból hazánk legnagyobb humanitárius szervezete, a Magyar Vöröskereszt számos …

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás