FRISSS!!!
Home / Élet+Stílus / Életmód / Hogyan sportoljunk a nyári melegben?

Hogyan sportoljunk a nyári melegben?

Noha a kánikula megterheli a szervezetet, az edzés a legforróbb nyári hónapokban is biztonságosan kivitelezhető. Azonban nem árt figyelembe venni néhány tényezőt, amire fokozottan figyelnünk kell ebben az évszakban. A legfontosabb a megfelelő folyadékpótlás! 

Mudra Ágnes, az Infrasalon tulajdonosa, többszörös magyar és német bajnok, világbajnoki ezüstérmes bodyfitness versenyző tanácsokat ad, hogy még mire érdemes odafigyelni ebben az időszakban.

– Mire ügyeljünk sportolás közben ebben a nagy melegben?

– Az általános szabály itt is igaz, hogy 12.00 és 15.00 között a lehető legkevesebbet tartózkodjunk a napon. Illetve mivel a legtöbb sport fizikai megterhelést jelent a szervezetnek, aminek elengedhetetlen következménye a folyadékvesztés, nyáron ez fokozottan igaz. Folyamatosan pótolnunk kell az elvesztett folyadékot, hiszen a sport mellé, a meleg is társul mint tényező, ami felerősíti az izzadást

– Milyen edzésformát válasszunk nyáron?

– Bármilyen szabadtéri, vízi sportot, amiben örömünket leljük, és kihívást találunk benne. Viszont érdemes a reggeli vagy az esti órákra időzíteni az edzéseket, hogy elkerüljük a hőséget. Fontos a rendszeresség, a jó öltözék, a folyadékpótlás, és ha társaságban tudjuk végezni, az megkönnyítheti a tevékenységet, illetve összekovácsolhatja a barátokat, családtagokat.

– Mennyi és milyen folyadékot fogyasszunk?

– Rettentő fontos a folyadékpótlás, különösen a kültéri sportok esetében. 30-60 perces edzéseknél tökéletesen megfelel a víz, akár a csapvíz is, ami kiváló minőségű. Viszont egy óra után már érdemes valamilyen izotóniás italt fogyasztani, hogy pótoljuk az izzadsággal elvesztett folyadékot és az elektrolitokat.

– Miért fontos, hogy a szervezetünk vízháztartását karban tartsuk?

– Szervezetünk 60-70%-a víz, így annak normális működéséhez elengedhetetlen annak folyamatos pótlása. A vérkeringéshez, a vérnyomáshoz, a vér összetételéhez a tápanyagok felszívódásához, a salakanyagok szállításához, a belső hőmérséklet fenntartásához elengedhetetlen a víz folyamatos pótlása.

– Mit kerüljünk a hőségben?

– Fontos szem előtt tartani, hogy a sport már önmagában megterhelést jelent a szervezetnek, ha pedig ezt nyáron, a szabadban végezzük, az még fokozottabb igénybevételt jelent. Így aki eddig nem sportolt, az ne nyáron a 35 fokban kezdjen el kocogni. Legyünk tisztában saját szervezetünk korlátaival.

– Mit okozhat a vízhiány?

– Itt fontos megemlíteni, hogy ha csak akkor iszunk, amikor szomjasok vagyunk, akkor az már késő, hiszen a szomjúság-érzet már a szervezet vészjelzése, hogy elindult a kiszáradás. Ami azzal jár, hogy a vér besűrűsödik, kevesebb oxigén jut minden egyes szervbe. Tünetei lehetnek a szájszárazság, fejfájás, szédülés, sötétebb színű vizelet és száraz bőr.

– Mit együnk ebben az időszakban?

– Minden, ami friss és idényjellegű zöldség, gyümölcs. Kerüljük a nehéz zsíros ételeket, helyette inkább könnyű szárnyas- vagy halételeket fogyasszunk. Rengeteg folyadékot igyunk, de ne alkoholt, cukros-, koffeintartalmú italokat, hanem vizet vagy gyümölcs-, zöldségleveket.

További információ: 

https://infrasalon.hu/

Ajánlott cikk

Nyáron többet sportolunk!

Kedvenc mozgásformánk a biciklizés Nyáron sokkal könnyebben szánjuk rá magunkat a testmozgásra és a hétköznapok …

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás