FRISSS!!!
Home / Címlap / A B2B MÁRKÁK ÉRTÉKESÍTŐI IS A DIGITÁLIS CSATORNÁK FELÉ FORDULNAK 

A B2B MÁRKÁK ÉRTÉKESÍTŐI IS A DIGITÁLIS CSATORNÁK FELÉ FORDULNAK 

A UPS tanulmánya szerint az Y-generáció vásárlási szokásai a hagyományos ipari értékesítési modelleket is megváltoztatják

Az ipari vásárlók demográfiai változásai szükségessé teszik, hogy az őket kiszolgáló cégek is alkalmazkodjanak a változó vásárlói elvárásokhoz, és gyorsabb, ügyfélcentrikus szolgáltatásokat nyújtsanak.UPS, világvezető logisztikai vállalatáltal harmadik alkalommal összeállított Ipari Vásárlások Dinamikája című tanulmánya azt feszegeti, miként változtatja meg az üzleti vásárlásokat a vásárlók újabb generációja. 

Ahogy az Y-generáció egyre inkább uralja a munkaerőpiacot, egy új korszak van beköszöntőben, mely ősrégi iparági normákat rúg fel – mondta el Abhijit Sahaa UPS Europe marketingért és stratégiáért felelős alelnöke. – Nem csupán arról van szó, hogy ezek az ifjú, a technológiában jártas ügyfelek gyorsabb termékkézbesítést várnak el, de egyéb szolgáltatások, illetve a vásárlás utáni támogatás is nagyobb súllyal esik latba náluk. A változások, melyek akkor kezdődtek, mikor 2015-ben először végeztük el ezt a kutatást Európában és világszerte, mára fordulópontra jutottak: a személyes értékesítésen alapuló modellt egyre inkább itt is felváltja az online kapcsolattartás.”

A UPS kutatása négy területet tárt fel, ahol az új vásárlók megváltoztatják a piacot.

Változó demográfia.Idén már a válaszadók 38 százaléka volt az Y-generáció tagja, amely 10 százalékpontos emelkedés 2017-hez, az előző tanulmány elkészítésének évéhez képest. Ezt a generációt kevésbé kötik a tradíciók, sokszor sokkal előbb keresnek termékekre online, vagy akár a közösségi médiában, mint hogy felvennék a kapcsolatot az értékesítővel. Gyakran vesznek figyelembe olyan tényezőket is, mint a fenntarthatóság és az értékesítés utáni támogatásnyújtás az olyan hagyományos faktorok mellett, mint az ár és a minőség. Az ugyanakkor megjegyzendő, hogy növekvő befolyásuk ellenére az Y-generáció tagjainak még mindig több megkötéssel kell szembenézniük, hogy mit és mennyit vásárolnak, mint a tapasztaltabb x-generációs és bébi-bumm nemzedékből kikerült vásárlóknak.

Változó beszerzési csatornák. Egyre több vásárló fordul közvetlenül a gyártóhoz, vagy vásáról online piactereken. Az Y-generációs vásárlók is egyre többet vásárolnak direkt módon, az e-piacterek népszerűsége esetükben kiugróan magas. Az elmúlt két évben az európai disztribútorok 17 százalékot veszítettek az értékesítési részesedésükből, míg a gyártók és az online piacterek 5, illetve 19 százalékot nyertek.

Növekvő nemzetközi értékesítés. A termékek országhatárokon túl nyúló beszerzésének gyakorisága sokat nőt az elmúlt időszakban. Az Y-generáció tagjai bevallásuk szerint az általuk vásárolt áruk közel felét nemzetközi piacokon szerzik be. A válaszadók hajlandók többet fizetni a nemzetközi rendelések gyorsabb teljesítéséért — 26 százalékuk legkésőbb két napon belül elvárja a kiszállítást, míg 81 százalék azt mondja bizonyos esetekben akár aznapi teljesítésre is szükségük lehet.

A vásárlás utáni támogatás változása. Az értékesítést követő segítségnyújtás továbbra is fontos részét jelenti az üzleti tranzakcióknak. Habár ez minden korcsoportban fontos, növekvő trend, az Y-generáció tagjainak 87 százaléka jelezte, hogy a jobb vásárlás utáni támogatás miatt akár új értékesítő partnert is keres az elkövetkező 3-5 évben.

A gyártóknak, disztribútoroknak és az online piactereknek is egyértelmű az üzenet: az ipari értékesítés 2019-ben több elemzést és személyre szabott szolgáltatást igényel, mint korábban bármikor. Az ügyfél ismerete — kor, háttér, online preferenciák, stb. — elsődleges fontosságú, és, ahogy a vásárlók egyre fiatalabbak lesznek, ez a trend valószínűleg nem áll meg.

A kutatás további megállapításai elérhetők a UPS Ipari Vásárlások Dinamikája összefoglalójából, mely elérhető a ups.com/ibdstudy weboldalon.

A 2019 UPS Ipari Vásárlások Dinamikája kutatás több mint 2500 nemzetközi, 22-70 éves beszerzési szakemberrel végzett interjún alapszik.

Az Y-generáció (a globális minta 38 százalékát kitevő csoport) a 18-37 éveseket, az X-generáció (a minta 42 százaléka) a 38-53 éveseket, a babi-bumm generáció (a minta 21 százaléka) az 54 évesnél idősebb korosztályt jelenti.

Ajánlott cikk

Mostantól zsebkönyv formában is olvasható Molnár Ferenc szívhez szóló karácsonyi története 

Egy különleges karácsonyi klasszikust hozott az ünnepekre a POKET Zsebkönyvek: a sorozat legújabb kötete Molnár …

Vélemény, hozzászólás?

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás