FRISSS!!!
Home / Címlap / BrandFestival: trendek, amik a jövőt formálják

BrandFestival: trendek, amik a jövőt formálják

  • Budapest Music Center, 2019. november 20-21.

A BrandFestival trendLAB harmadik alkalommal publikálja a hazai marketing- és kommunikációs szakterület trendjeivel kapcsolatos prognózisát (TRENDS AND CHANGES THAT SHAPE 2020). A BrandFestival trendLAB az ügynökségi, a tartalom-szolgáltatói, a megrendelői- és kutatói oldal neves szaktekintélyének bevonásával – a jelen tendenciái alapján – vizsgálta a jövő menedzsment és marketing-kommunikációs trendjeit.

A vezetőkkel folytatott beszélgetésekből számos stratégiai fontosságú terület rajzolódott ki. A közeljövő legmeghatározóbb trendjei Magyarország vezető szakemberei szerint többek között: growth mindset, future of work – munkahelyi automatizáció, agilis transzformáció, reziliencia, employer branding-munkavállalói élményteremtés, zerowaste, purposeful branding, service design, visual storytelling, customer journey mapping, emocionális kötődésen alapuló irracionális vásárlói döntések.

A BrandFestival, Közép-Európa egyik legjelentősebb stratégiai konferenciája és rendszeres szakmai csúcstalálkozója. A rendezvényen a jövőt alakító topvezetők, a gazdasági élet és a kommunikációs iparág meghatározó szereplői osztják meg a stratégiaalkotás, márkaépítés és az értékesítési folyamatok terén szerzett tapasztalataikat. Az elmúlt rendezvényeken a majd 570 márkáról szóló, 843 előadást, közel 11.000 résztvevő követte.

A demokratikus-konferenciamodell keretében szervezett „master mind” találkozókon összegyűjtésre kerültek azok a releváns területek, amelyekben fundamentális változások kísérik a marketing- és kommunikációs szakemberek munkáját, az alábbi kérdések mentén: Merre tart a magyar médiapiac, milyen kihívások várnak a piac szereplőire? A növekedési lehetőségek elősegítése érdekében milyen új stratégiai irányokat kell kijelölni? Hogyan javítható a márka piaci teljesítménye? Milyen az innovációhoz és a médiakreativitáshoz fűződő viszonya a piaci szereplőknek?

„Az elmúlt évek hagyományainkból kiindulva a hazai üzleti környezetet meghatározó, néhány nagyobb ívű, és pár azonnal is érzékelhető trendet sikerült meghatározni. A „purposeful branding”, a „zero waste” és a „körforgásos gazdaság” jegyében a vásárlók már nem elégszenek meg egyszerűen a termékek megvásárlásával. A new age brandeknek fel kell tudniuk mutatni egy olyan értékelvűséget, amivel a fogyasztók érzelmileg is tudnak azonosulni. Továbbá a kommunikációs piac innovációinak – felületek, technológiák – életciklusa egyre rövidül. Ebben a felfokozott „speedkényszerben” az új dolgok használata akár öncélúvá is válhat.” – nyilatkozta Barna Tamás, a BrandFestival elnöke, a Republic Group reklámügynökségi csoport ügyvezetője, a BrandFestival elnöke.

A trendek azonosítására és összegyűjtésére a Gartner piackutató cég Hype-ciklusát használták. Ez a grafikon azt az aktuális állapotot ábrázolja, hogy egy-egy új

trend/technológia melyik fejlődési szakaszánál tart. A trendek pillanatnyi érettsége és további útjának ismerete igen fontos a vállalati marketing és kommunikációs stratégiák megtervezésénél. Azokra a trendekre fókuszáltak, amelyek a legmagasabb üzleti és társadalmi értéket teremtve, a „termelékenység fennsíkján” vannak, vagy jó eséllyel oda juthatnak, azaz a rájuk irányuló figyelem és bizalom hosszú ideig egyenletes marad.

A teljes trend dokumentumot letölthető formátumban a későbbiek során közöljük.

http://brandfestival.hu/trendlab/

A Programalkotó grémium tagjai:

  • Ambruszter Géza: Gemius Hungary, ügyvezető

  • Barna Tamás: Republic Group, ügyvezető, a BrandFestival elnöke

  • Burka Szilvia: Praktiker Magyarország, marketing manager

  • Csanda Gergely: Telentuno, marketingvezető

  • Dr. Berkes Péter: BrandFestival, szakmai igazgató

  • Edvin Freud: SentiOne Magyarország, business development manager

  • Faludi Péter: Havas Media Group, ügyvezető

  • Farkas Dániel: Starnetwork, szakmai vezető

  • Farkas Zsolt: 7Digits Growth Agency, ügyvezető & social media specialista

  • Furák András: Republic Group, portfólió-igazgató

  • Göbölyösné Mátrahegyi Anna: Médiapiac Kft., ügyvezető

  • Györke Zoltán: Lapcom, vezérigazgató

  • Horváth Ádám : NuHeadz Talent Management, alapító

  • Lovas Tamás: Decathlon, marketingkommunikációs vezető

  • Márton Szabolcs: Republic Group, kreatívigazgató, a BrandFestival kreatív vezetője

  • Matócza Szabina: Cherrisk, Head of Innovation & Development

  • Melles Katalin: Inspira Media Research, kutatási igazgató

  • Piroska Éna: Magyar Fejlesztési Bank, Marketingcommunication Manager

  • Szabó Csenger : Chatbotize.me, ügyvezető

  • Szili Tímea: Cordia, Head of Marketing

  • Tóth Valentin: Coca-Cola HBC, Group Community Affairs Director

  • Vági Róbert: Central Médiacsoport, kereskedelmi igazgató

  • Vágvölgyi Mihály: DeepInsight, ügyvezető

  • Varga-Szilágyi Zsolt: Post for Rent, ügyvezető

  • Yalcinkaya Veronika: Raiffeisen Bank Zrt., marketingigazgató

Ajánlott cikk

A hazai vízipar az export egyik húzóágazatává válhat

2019. november 15. – A Külgazdasági és Külügyminisztérium irányítása által indított Vízipari Pályázati Program immár …

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás