FRISSS!!!
Home / Szórakozás / Kiállítás / A legkülönlegesebb klasszikus autókat díjazták

A legkülönlegesebb klasszikus autókat díjazták

Több ezren látogattak el a Balatonfüred Concours d’Elegance autószépségversenyre

A legmesszebbről érkezett a legidősebb autó, a hölgy látogatók merőben más modellt találtak a legszebbnek, mint a férfiak, a fődíjat pedig egy 112 éves francia modell nyerte a hatodik alkalommal megrendezett Balatonfüred Concours d’Elegance eseményen. A klasszikus autók legnagyobb hazai és régiós bemutatója a kedvezőtlen időjárás ellenére több ezer látogatót vonzott. A Történelmi Járművek Nemzetközi Szövetsége (FIVA) által is akkreditált gördülő kiállításon közel ötven autócsoda mutatkozott be május első hétvégéjén. A kategóriagyőztesek közül a Concours d’Elegance szakértőinek segítségével mutatjuk be a legizgalmasabb modelleket.

 

  • Lorraine-Dietrich, 1907 – Fődíj, Best of Show

 

A klasszikus autók szépségversenyét idén egy 112 éves, soros, négyhengeres, 3 literes motorral szerelt, 15 lóerős, francia gyártmányú Lorraine-Dietrich nyerte, amely saját korának jellegzetes képviselője, felépítése a fogatokat idézi. A felépítmény az időjárástól függően cserélhető, bár két ember háromórás munkája szükséges a karosszériaváltáshoz.

 

  • Aster 16/20 LE Tonneau, 1904 – Különdíj a legmesszebbről érkezett autónak, Különdíj a legöregebb autónak

 

Soros, négyhengeres, 2700 köbcentiméteres motorral szerelték az 1904-es, 20 lóerős Aster modellt, amely nemcsak a legidősebb, hanem a legmesszebbről érkező modell is volt, hiszen Hollandiából érkezett Balatonfüredre. A motor négy hengerét külön-külön öntötték, karosszériáját pedig francia mesterek készítették. A konkrét autóban a kárpitozás egy része és az összes fabetét túlélte az elmúlt több mint egy évszázadot, állapotára jellemző, hogy számos hosszú távú túrán is részt vett, többek közt a Párizs–Bécs Ralin és a Brisbane–Sydney Túrán.

 

  • FSO Syrena 102, 1963 – a FIVA különdíja, Közönségdíj-hölgyek

 

A hölgyek és a FIVA is a Syrenat, a Trabant lengyel megfelelőjének tartott autóra szavazott. Ezt a modellt a nagyobb méretű, a Pobjeda helyi változataként gyártott Warszawa melletti kisméretű családi autónak szánták. A favázas, 744 köbcentiméteres, 27 lórerős motorral szerelt kisautó sorozatgyártása 1957-ben kezdődött, négy változatából összesen félmillió darabot gyártottak 1983-ig. Ajtajai hátrafele nyílnak, váltója pedig nem teljesen szinkronizált.

 

  • Ghia 450 SS, 1967 – Közönségdíj-férfiak

 

A férfiak a Magyarországon restaurált Ghia 450 SS kabriónak ítéltek különdíjat. Ez a modell a nagy méretű amerikai motort használó európai sport- és luxusautók sorába illeszkedik. A Ghia torinói műhelyében ráadásul ebből a változatból csupán 57 darabot szereltek össze. A kétüléses modell története egy hollywoodi filmproducer megrendelésére készült, a motorháztető alatt pedig egy 4,48 literes, V8-as Chrysler-erőforrás dolgozik 238 lóerővel.

 

  • Volkswagen Pickup, 1967 – Kitartás különdíj

 

Kitartás különdíjat kapott az az 1967-es Volkswagen Pickup, amelynek tulajdonosai eredetileg egy másik autóval indultak el a versenyre, az azonban félúton lerobbant, trailerrel hazavitték, majd beültek a Volkswagenbe és azzal érkeztek a versenyre.

Ajánlott cikk

Kóstold meg Dobó Ági és Marton Adri Ördög Nórával közösen készített specialitásait az ÁRKÁD Foodloft teraszán!

Jó hangulat, finom falatok és egy felejthetetlen élmény vár azokra, akik szeptember 24-én délután ellátogatnak …

Vélemény, hozzászólás?

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás