FRISSS!!!
Home / Címlap / a K&H saját vloggere, KáPé, új színt hoz a pénzügyi oktatásba

a K&H saját vloggere, KáPé, új színt hoz a pénzügyi oktatásba

így újul meg a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő

Hogyan kelthetjük fel a Z és az alfa generációs fiatalok érdeklődését? Hogyan tehetjük élményszerűvé a tanulást akár a „száraz” pénzügyek terén is? A megváltozott világban egyre nehezebb megragadni az iskolások figyelmét, és ezzel az oktatásnak is szembe kell néznie. A K&H Csoport ezért a fiatalok tartalomfogyasztási szokásaihoz igazította pénzügyi ismeretanyagát. A vigyázz#KáPé vlogban KáPé, a fiatal vlogger a fiatalokhoz közelálló stílusban mesél arról, hogy milyen kalandokba keveredik a pénzügyek területén. A versenyre való felkészülésben már mobilalkalmazás is segíti a diákokat, amelyre október 1-jétől idén először középiskolások is nevezhetnek.

Napjaink mindennapi képe az okostelefont, számítógépet és tabletet használó gyerek, aki könnyedén boldogul az internet világában. Életvitelszerűen használják az elektronikus és közösségi médiát, a különböző kommunikációs eszközöket, hiszen egy olyan korba születtek, ahol a digitalizáció teljesen a hétköznapok részévé vált, és az érintőképernyők a családi ebédnél, a lefekvéskor, vagy épp az utazások során is velük vannak. A Youtube, valamint az Instagram nagy befolyással van rájuk, ami által a tanulási szokásaik is megváltoztak. Hozzászoktak a gyors és élményszerű információszerzéshez, így az, hogy hogyan ragadhatjuk meg a figyelmüket és adhatunk át nekik új ismereteket, a hagyományos oktatásban is egyre nagyobb kihívást jelent.

„A K&H Vigyázz, kész, pénz pénzügyi vetélkedőt úgy alakítottuk ki, hogy izgalmas, fordulatos, igazi élménybomba legyen a gyerekek számára. A kezdetektől arra törekszünk, hogy a vetélkedő feladataiban folyamatosan megújuljunk és egyben mindig naprakész pénzügyi tudást adjunk. Így azt is láttuk, hogy a rohamosan fejlődő világunkban a versenyzők felkészüléséhez alapul szolgáló mesefilm felett elszállt az idő. Egy általános és középiskolai generáció nőtt fel rajta, hisz 12 évvel ezelőtt készült, de most ideje volt újítani. Ugyanakkor nem mehetünk el szó nélkül a világunkat alakító digitalizációs trendek mellett sem, amelyek épp olyan nagy hatást gyakoroltak a pénzügyekre, mint az élet más területeire. A tartalmilag, illetve vizuálisan is naprakész, trendi ismeretanyag és kerettörténet kidolgozásában azt tartottuk szem előtt, hogy jól igazodjunk a Z és az alfa generációs fiatalok tartalomfogyasztási szokásaihoz, élményszerű, vonzó legyen a pénzügyi ismeretek elsajátítása, örömmel és észrevétlenül tanuljanak” – mondta Horváth Magyary Nóra a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.

Az új platform és az ismeretanyag kidolgozására a K&H a díjnyertes magyar startupot, a BOOKR Kids-et kérte fel, akik a fejlesztés folyamatába pedagógusokat és gemifikációs szakértőket is bevontak. „Alapvető célkitűzésünk mindenekelőtt az volt, hogy a gyermekek technológiahasználatra fordított idejét értékes és érdekes tartalommal töltsük meg. Hiszen egyes felmérések szerint a 8-12 éves gyerekek napi 6 órát töltenek képernyő előtt, amit értékesen is ki lehet tölteni. A pénzintézet új ismeretanyagában, vagyis az animált vigyázz#KáPé vlogban KáPé, a fiatal vlogger, az élete különböző eseményein keresztül navigálja követőit a pénzügyi alapismeretek fogalmaihoz. Így ismerkedhetünk meg az oktató-sorozatban egy családi költözés miatt a hitel fogalomkörével, megtakarítási lehetőségekkel vagy akár a kereskedelmi bankok működésével. A vigyáz#KáPé mobilalkalmazásban pedig az egyes epizódokhoz kapcsolódó játékokkal és kvízekkel egy olyan komplex élményt nyújtunk, amely segítségével a gyerekek a tanulás folyamatát szórakozásként élhetik meg” – mondta Karányi Dániel, a BOOKR Kids alapítója, az új sorozat egyik alkotója.

Az idei vetélkedősorozatra már lehet nevezni: október elsejével elindult a jelentkezés. A verseny menete nem változott a korábbiakhoz képest, azonban a nevezők körén módosítottak a szervezők. „Hosszas mérlegelés és az elmúlt évek tapasztalatai alapján úgy döntöttünk, hogy a verseny belépő korosztálya ezentúl a 3-4. osztályos kategória lesz. Az általános iskolába bekerülő 6-7 éves gyerekek részvétele a vetélkedőn évről évre csökkent, így kikérve a pedagógusok véleményt úgy éreztük, hogy a tanulással való megismerkedés, illetve az alapvető írási, olvasási, számolási készségek elsajátítása önmagában is nagy kihívás számukra. Ezen okok miatt nehéz szívvel, de az 1-2. osztályos kategória megszüntetése mellett döntöttünk. Ugyanakkor nem szeretnénk, ha szűkülne a versenyben részt vevő diákok köre, ezért az idei tanévtől a középiskolai 9-10-11. évfolyam számára is nyitottá válik a versenyen való részvétel, így az általános iskolából kilépve sem szűnik meg a versengés lehetősége. Ennek megfelelően az új videók készítése során azt is szem előtt tartottuk, hogy a 14-17 éves korosztály számára is élvezettel fogyasztható, izgalmas ismeretanyagot hozzunk létre” – tette hozzá Horváth Magyary Nóra.

További információk: https://www.kh-vigyazzkeszpenz.hu/

Ajánlott cikk

Harmadik alkalommal adták át tudásukat az E.ON szakemberek jótékonysági szervezeteknek

„E.ON Pro bono” nap = 5 szervezet, 5 probléma, 5 szakterületről érkező E.ON-os segítő csapat …

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás