FRISSS!!!
Home / Címlap / Egyetemisták csökkentik a Heineken ökolábnyomát

Egyetemisták csökkentik a Heineken ökolábnyomát

Az egész gyártási folyamatra kiterjedő, holisztikus megoldás nyerte a HEINEKEN Hungária Dobd a C-t! elnevezésű innovációs versenyének döntőjét. Ez nem esettanulmány, nem teszt és nem is szimuláció: Szabó Blanka és Szabó Dániel (BCE, CEU) javaslatából kézzelfogható valóság lesz.

A sörgyártás még inkább környezetbaráttá tételének jegyében hirdette meg a magyarországi felsőoktatási intézmények diákjainak a Dobd a C-t! elnevezésű, a teljes cégcsoport nemzetközi irányelveivel összhangban álló fenntarthatósági stratégiát követő versenyt a HEINEKEN Hungária 2018 tavaszán. A vállalat főiskolás és egyetemista diákoktól várt innovatív ötleteket arra, hogyan kerülhet még közelebb 2020-as vállalásához és lehet a világ legzöldebb sörgyártója. A döntőbe jutott csapatok a gödöllői Nemzetközi Természetfilm Fesztivál és Trash Art kiállítás 2018 keretei között prezentálták programjaikat az egyetemi szaktekintélyekből és vállalati vezetőkből álló zsűritagok előtt.

A bizottság Szabó Blanka és Szabó Dániel, a Budapesti Corvinus Egyetem, illetve a Közép-európai Egyetem hallgatóinak prezentációját tartotta a legjobbnak. A páros 360⁰-approach elnevezésű projektje komplex módon reflektált a sörgyártás különböző területeire, a szabványoktól kezdve az előállításon át a szállítmányozásig. Meggyőző előadásukban felhívták a figyelmet az újrahasznosítás kihívásaira is, kutatásaik alapján ugyanis a magyarok jelentős része csak alkalmanként, vagy soha nem gyűjti szelektíven a hulladékot. Az általuk kidolgozott megoldás nem csupán drasztikusan csökkentené a vállalat szén-dioxid kibocsátását, de jelentős költségmegtakarítást is jelentene, illetve arra ösztönözné a vásárlókat, hogy minél több üveget váltsanak vissza.

„Hihetetlenül boldogok vagyunk, hogy mi nyertünk, és nagyon értékesnek tartjuk ezt a kezdeményezést, mert itt nem csak a levegőbe beszélünk, hanem tényleg lesz kézzelfogható eredménye a munkánknak. Nagyon érdekesnek tartom az alaptémát, és izgalommal tölt el, hogy mennyi kihívás és lehetőség rejlik még benne” – értékelte a versenyt Szabó Blanka, a győztes csapat egyik tagja.

A páros ötletét a cég megvalósítja és nyereményekkel honorálja: a győztesek részt vehetnek egy amszterdami túrán, amelyről hazatérve a Heineken szakembereivel közösen fognak dolgozni projektjük megvalósításán. A többi dobogós fesztiválbérleteket és -jegyeket kapott.

Prof. Dr. Diana Ürge-Vorsatz, a Közép-európai Egyetem professzora, a bírálóbizottság tagja a döntő után így fogalmazott:Azért is támogatom az ehhez hasonló kezdeményezéseket, mert a nagyvállalatok szén-dioxid kibocsátása egy olyan téma, amelyre sokan csak legyintenek, gondolván, hogy úgy sincs beleszólásuk. De itt most azt láttuk, hogy a Heinekennél tényleg meghallgatják a fiatalok véleményét. Az Y- és Z-generáció bevonásával olyan újszerű, innovatív megoldásokhoz juthatunk, amelyeket nem feltétlenül tudnának maguktól reprodukálni a nagyvállalatok vezetői” – mondta az elismert klímakutató.

A verseny nagyszerű lehetőséget teremtett arra, hogy bevonjuk, illetve megszólítsuk a mostani egyetemistákat, akikből a jövő munkavállalói lesznek. Fantasztikus prezentációkat hallottunk, mindegyik pályázatnak voltak erős pontjai: a közeljövőben el is kezdünk közösen dolgozni a nyertesekkel, hogy megvalósítsuk ötleteiket. Külön nagy öröm, hogy a Nemzetközi Természetfilm és Trash Art Fesztivál keretein belül rendezhettük meg az eseményt, mert nagyvállalatként ugyanaz a célunk, mint az itt felvonuló alkotóművészeknek. Jó látni, hogy bár különböző oldalról jövünk, mégis ugyanazért állunk ki” – összegezte tapasztalatait José Matthijsse, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója, aki szintén tagja volt a zsűrinek. Kettejükön kívül Nagy Andrea, a Budapesti Gazdasági Egyetem fenntarthatósági központjának vezetője, dr. Alpár Tibor, a Soproni Egyetem kutatási és külügyi rektorhelyettese, Barta Márton, a Budapesti Corvinus Egyetem stratégiai igazgatója, Papp András, az ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt. általános vezérigazgató-helyettese, valamint Pálfalvi Márta, a HEINEKEN Hungária emberi erőforrás és vállalati kapcsolatok igazgatója értékelte a pályázatokat.

Ajánlott cikk

Már 25 éve ad menedéket a Magyar Vöröskereszt Családok Átmeneti Otthona

25 éve nyújt átmeneti otthont a bajbajutott családoknak hazánk legnagyobb humanitárius szervezete. Az intézmény egy …

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás