Home / Címlap / Rugalmasság vagy törékenység? – 10 analitikai előrejelzés 2023-ra

Rugalmasság vagy törékenység? – 10 analitikai előrejelzés 2023-ra

  • A mesterséges intelligencia sztereotípiáinak csökkentése, ügyféladatok a süti nélküli jövőben és még sok más

Melyek lesznek 2023-ban azok a trendek az üzleti életben, a technológiában, az ellátási láncokban és egyéb területeken, melyek a legnagyobb hatást fogják gyakorolni? A kiemelt analitikai vállalatként ismert SAS megkérte a vezető beosztású kollégáit, hogy tegyenek előrejelzéseket az új évre vonatkozóan. Íme, néhány előrejelzésük, benne a reflektorfényben lévő trendekkel:

Az alacsony kódú analitika elhozza a mesterséges intelligenciát az emberekhez

„2023-ban az »analitika mindenkinek, mindenhol« koncepciója nemcsak egy fontos trend lesz, de a vállalkozások számára is kiemelt fontossággal bír majd, hogy felnőjenek az AI használatához. Miközben a cégek az értékes eredmények érdekében továbbra is használni fogják a gépi tanulást, a számítógépes látást, az IoT-analitikát, az emberek képzettségi szinttől függetlenül lesznek képesek részt venni az analitikai folyamatban az alacsony kódú vagy kód nélküli opciók révén” –Jared Peterson, a mérnöki részleg vezető alelnöke.

Az emberi részrehajlások vizsgálata javítja az AI megítélését

„Széles körben ismert és elfogadott tény, hogy a mesterséges intelligencia részrehajló lehet. 2023-ban az iparág lépéseket tesz majd az irányba, hogy elfogadjuk, a sztereotípiák velünk élnek, központi szerepet játszanak emberi létezésünkben, meghatározzák a döntéshozatalunkat. A káros sztereotípiákat előrejelző és mérséklő AI kifejlesztése az első lépés a szükséges bizalom biztosításához, hogy a múlt hibáinak megismétlése nélkül haladjunk előre” –Reggie Townsend, Data Ethics Practice igazgató. 

Az adatok elavulása az elsődleges

„2023 lesz az az év, amikor az értékesítők reagálni fognak az adatok elévülésére. A harmadik féltől származó sütik 2024-ben közelgő megszűnése azt jelenti, hogy a márkáknak újra kell gondolniuk a teljes ügyféladat-stratégiájukat, legyen szó zero-party, első, második vagy harmadik féltől származó adatokról. A változás elképesztő lehetőséget kínál a márkák számára, hogy megszabaduljanak a harmadik féltől származó sütikre támaszkodó rossz marketinggyakorlatoktól, és szorosabb, megbízhatóbb kapcsolatokat alakítsanak ki az ügyfelekkel” – Jennifer Chase, marketingvezető.

A pénzügyi szolgáltatók növelik az ESG tevékenységet

„A jelenlévő gazdasági problémák közepette azt várnánk, hogy a pénzügyi intézmények visszavesznek a környezetvédelmi, társadalmi és irányítási (ESG) kezdeményezésekből. A jelek azonban arra utalnak, hogy a legtöbb bank nem változtat ezen az irányvonalon, sőt akár rá is erősít. A SAS 500 banki vezető megkérdezésével készült felméréséből kiderült, hogy több mint háromnegyedük úgy véli, a pénzügyi szolgáltatóknak foglalkozniuk kell a társadalmi kérdésekkel. A vezetők 64 százaléka azonban azt gondolja, hogy a bankszektor elmarad más ágazatok mögött az ESG-célok megvalósításában” – Alex Kwiatkowski, globális pénzügyi szolgáltatásokért felelős igazgató.

Az eSport és a blockchain összefonódik

„A blokklánc technológia és az eSport továbbra is konvergálni fog; a következő 5-10 évben fognak megjelenni az első, kifejezetten erre a platformra készített játékok is. Az eSport már nagymértékben támaszkodik az analitikára, a gépi tanulásra és az AI-ra, és így nyújt professzionális élményt a játékosoknak világszerte. A mérkőzések során a játékosok paritásának feltérképezésétől és az egyes univerzumokon belüli interakciók elemzésétől kezdve a megvásárolható készletek nyomon követéséig és promóciójáig, a játékban elemezhető adatok száma végtelen, még tovább fog növekedni” – Bryan Harris, technológiai igazgató.

Felfejlesztett futószalag

„A szervezetek egyre inkább olyan számítógépes látás és további mesterséges intelligencia technológiákat fognak alkalmazni, amelyeket nemcsak az informatikusok és az adattudósok, hanem már üzemeltetési szakemberek is használhatnak ipari IoT-környezetben. A számítógépes látással kapcsolatos kezdeményezések a hozamjavításra, a működési hatékonyságra és a biztonságra fognak összpontosítani” – Jason Mann, IoT alelnök.

A valós idejű adattárolás felváltja az adattárházat

„2023-ban folytatódni fog a cégek azon törekvése, hogy a hagyományos adattárházakról olyan tárolási lehetőségek felé mozduljanak el, amelyek támogatják az adatok valós idejű elemzését és az azokra történő reagálást. A vállalatok ezáltal képesek lesznek az adatok feldolgozására, amint azok elérhetővé válnak, ráadásul felhasználóbarát formátumban tárolhatják azokat. Akár egy gyártó figyeli a gépekből származó IoT-adatok áramlását, akár egy kiskereskedő az e-kereskedelmi forgalmat, a valós idejű trendek azonosítása segít elkerülni a nagy költséggel járó hibákat, és kihasználni a lehetőségeket, amint megjelennek” – árulta el Jay Upchurch információs igazgató.

A digitális ikerpiacok javítják az ellátási láncokat, csökkentik az éghajlati hatásokat

„Az éghajlatváltozás gyakran akadályozza az ellátási láncokat azáltal, hogy megnehezíti az áruk mozgását, átirányítja a szállítmányokat, és még a munkavállalók munkába járását is megakadályozhatja. Az ellátási láncok csapatai digitális ikerpiacok és szimulációk segítségével fogják felgyorsítani a döntéshozatalt, hogy hamarabb reagálhassanak az összekapcsolt ellátási lánc helyzetére” – Dan Mitchell, globális kiskereskedelmi és CPG igazgató.

Specializálódás az adattudománnyal foglalkozók körében

„Jövőre az iparágspecifikus ismeretekkel rendelkező adattudósok lesznek a legsikeresebbek az üzleti igények és elvárások kielégítésében, ezért azt fogjuk tapasztalni, hogy ezek a szakemberek speciális képesítésekre fognak utazni” – Marinela Profi, adattudós és az Analytics & ModelOps termékvezetője.

A sokszínű, igazságos és befogadó munkakultúra hatással lesz az üzletre

„A vállalatok jobban fognak támaszkodni a HR-szakemberekre és elemző csapatokra a munkaerővel kapcsolatos tervek készítésénél. Adatokat és elemzéseket használnak, amelyekre szükségük lesz, hogy megértsék milyen készségek vannak a birtokukban, mire van szükség az üzleti kezdeményezések előmozdításához, és hol kell képezniük a kollégákat, fejleszteni a stratégiát. Az adatok ugyancsak segítik, hogy a sokszínűség, az igazságosság és a befogdás a HR osztályon túlmenően a vállalat üzleti stratégiájának is részét képezze” – Jenn Mann, HR-igazgató.

Ajánlott cikk

Február 4-e, a Rákellenes világnap

Egy szépségmárka küzdelme a nők életéért Vajon él olyan ember a Földön, akinek élete során …

%d bloggers like this:

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás