Home / Címlap / A borpiacon is keressük az innovációkat

A borpiacon is keressük az innovációkat

  • Így választunk bort

Virágkorát éli a borkultúra, de az is tény, hogy az ünnepek alatt felpörög a borpiac, ezért most különösen aktuális a kérdés, hogy vajon mi alapján kerül a bor a bevásárlókosárba? Egy rövid kutatás keretében borvásárlási szokásokról kérdeztük a nagyérdeműt. Kiderült, hogy a válaszadók közel 30 százalékát elcsábítja egy szép boroscímke, valamint az is, hogy az internetes vásárlás a legtöbb egyéb árucikkel ellentétben nem tört még be a borpiacra.

A borivás szerves része kultúránknak és méltán vagyunk büszkék a magyar borokra. Viszont mennyire nyilvánul meg mindez borvásárlási szokásainkban? Mi alapján dől el, melyik palack kerül a kosarunkba? Jobban számít a külcsín, mint a belbecs? A Teleki borcsalád márkáját megújító Csányi Pincészet egy több, mint 1700 fő bevonásával készült kutatásában többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ.

Mikor, mennyit, miért?

A kutatás egyik legszembetűnőbb felfedezése az, hogy a többség rendszeresen vásárol bort, hiszen a válaszadók 67%-a havonta 1-2 alkalommal indul borvadászatra. Kijelenthetjük tehát, hogy a bor napjainkban az egyik legnépszerűbb ital. Még azok is, akik kevésbé rajonganak Dionüszosz italáért (15%), évente legalább 1-2 alkalommal a boros polcok felé veszik az irányt.

A fenti állítást támasztja alá az is, hogy válaszadók 75%-ának nincs szüksége különleges alkalomra ahhoz, hogy borozzon, bármikor szívesen fogyasztják a hegy levét. 22% csak akkor vesz bort, ha vendégségbe megy és ajándékba viszi, és csupán 3% az, aki kizárólag akkor nyúl a dugóhúzóért, ha szórakozni megy.

Tej, kenyér, egy üveg bor

Még mindig a szupermarketekben vásárolnak bort a legtöbben (70%). Ez azért érdekes adat, mert a legtöbb árucikkel ellentétben a bor esetén az internetes vásárlás szinte alig jellemző (2%), míg a szinte gombamód szaporodó borkereskedéseket a válaszadók kicsivel több, mint negyede (27%) választja.

Jó bornak is kell cégér

A hazai borkultúra az elmúlt években robbanásszerű fejlődésnek indult, amelynek szerves része a fogyasztók edukálása. Míg pár évvel ezelőtt az édes vörös volt ’A Bor’, addig mára az átlagfogyasztók is kifinomultabb ízléssel és alapvető, ám fontos információkkal rendelkeznek a magyar borokról.

Ezt támasztja alá az is, hogy a válaszadók 36%-a borvidék alapján választ, azonban az évjáratot, és meglepő módon az akciókat kevesebben említették elsődleges választási szempontként. Bár a borválasztásnál nem a címke az elsődleges szempont, a válaszadók több, mint negyede (28%) úgy gondolja, hogy ha egy boroscímke kirívóan szép, akkor inkább azt a bort vásárolják meg a megszokott kedvenc helyett.

A 2018-as év egyébként számos innovációt hozott a címkék terén is. A tradicionálisabb kinézet helyét sok pincészetnél átveszik merész grafikai megoldások, sőt, idén megszületett az első beszélő nyakcímke is, amely Csuja Imre hangján szaval borverseket.

Ajánlott cikk

Piknikezz Karácsonykor!

Kicsivel több mint fél év és újra elindul a fesztiválszezon. Ha egy igazán különleges programon …

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás