Home / Címlap / Készülünk a Black Friday-re, de nem ebből építjük az ajándékok várát

Készülünk a Black Friday-re, de nem ebből építjük az ajándékok várát

Idén a lakosság közel 40 százaléka tervezi, hogy élni fog az akciókkal, akiknek háromnegyede visszatérő vásárló

A Black Friday erősen kötődik a karácsonyhoz: az akcióban részt vevők 83 százaléka karácsonyi ajándékokat is tervez ekkor vásárolni. A teljes lakosság 40 százaléka vásárolt már valaha a Black Friday-en, akiknek háromnegyede visszatérő vásárló – derül ki a Cofidis Hitel Monitor országos reprezentatív kutatás friss adataiból. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy idén közel ugyanennyien (38%) valószínűsítik, hogy élni fognak az akcióval, akiknek kb. háromnegyede visszatérő vásárló – ők elsősorban a 30 év alattiak, a magasabb jövedelműek, illetve a gyerekesek közül kerülnek ki – és csak negyede „új belépő”.

Fekete Pénteken szívesen vásárolunk előre karácsonyra

Az idén „fekete péntekezők” nagyrészének (69%) van valamilyen elképzelése arról, hogy mit szeretne venni, a Black Friday-en népszerű termékek köre nagyban hasonlít az ajándékként tervezett termékekére: ezt a listát is a ruhák (44%), játékok (43%), szépségápolási termékek (36%), könyv (33%) és élelmiszer (32%) kategóriák vezetik. Ugyanakkor az elektronikai cikkek – különösen az okostelefon (22%) – és a háztartási berendezések kategóriái nagyobb figyelmet kapnak a Black Friday kapcsán, mint tervezett karácsonyi ajándékként. Szemben az ajándékbeszerzéssel, a Black Friday közönsége nagyrészt webshopban tervez vásárolni (64%) – leginkább a 30 év alattiak (87%).  A vásárlás itt is elsősorban az aktuális havi jövedelemből történne (60%), és bár kevesebben vesznek részt a Black Friday akcióban, mint karácsonyi ajándék beszerzésben, de akik igen, azok többet költenek, átlagosan 42.500 Ft-ot.

Kik a tipikus Black Friday vásárlók?

A korábban már „fekete péntekező” és idén is visszatérni vágyó vásárlók jellemzően a 30 év alattiak, a magasabb jövedelműek, illetve a gyerekesek közül kerülnek ki. A teljes lakosság 40 százaléka vásárolt már valaha a Black Friday-en, akiknek háromnegyede visszatérő vásárló. Idén közel ugyanennyién (38%) valószínűsítik, hogy élni fognak az akcióval. Az idén első alkalommal vásárlókéhoz (9%) hasonló arányban vannak azok, akik a korábbi év(ek) után idén kihagynák a fekete pénteket (11%), a lakosság fele (51%) pedig sem korábban, sem idén nem kíván részt venni az akcióban.

A Black Friday megítélése itthon

Sokakra jellemző – Black Friday vásárlók és nem vásárlók egyaránt több, mint felére (52%) – egy olyan vélekedés, hogy ebben az akcióban nagyobb összegű cikkeket érdemes csak vásárolni. Bár a lakosság közel fele egyetért azzal, hogy a Black Friday-jel nagy összegeket lehet megspórolni (47%) – kifejezetten karácsonyi ajándékoknál is (46%), mégis a Black Friday nem örvend osztatlan népszerűségnek: a magyarok több, mint fele (57%) véli úgy, hogy a kereskedők sok esetben megtévesztik a vásárlókat, illetve, hogy a Black Friday felesleges kiadásokra ösztönöz (45%). Hiába vélekedik negatívan a lakosság több mint fele a Fekete péntekről, és hiába tartjuk ezt az ünnepet némiképp a megtévesztő ajánlatok és a felesleges kiadások dzsungelének, mégis a valós tapasztalatok azt mutatják, hogy nem ezek okozzák nekünk a bosszúságot.

A korábban vásárlók leginkább olyan kellemetlenségről számoltak be, hogy mire a vásárlásra sor került volna, már nem lehetett kapni a terméket (25%). Továbbá a nagy tömeg miatt is többen tettek már le a vásárlási szándékukról (16%), ugyanennyien (16%) később jöttek rá, hogy máshol olcsóbb lett volna a termék, illetve többekkel előfordult, hogy kifutottak az időből, és mire megvették volna, véget ért az akció (15%) és az is jellemző, hogy az orruk elől vitték el a terméket (12%). Összességében a korábbi vásárlók 61%-a tapasztalt valamilyen kellemetlenséget a Black Friday kapcsán, ez azonban nem befolyásolja az idei Black Friday terveiket és nem jelentenek visszatartó erőt.

Amire érdemes odafigyelni a „fekete péntekezőknek”

A kereskedők korábbi tapasztalatiból és a kutatás mérései szerint a lakosság elmondásából is egyértelműen látszik, hogy ez a vásárlási ünnep sokunkat érint, megmozgatja a gondolatainkat és többet között a pénztárcánkat is. Ezért érdemes körültekintően vásárolni, leellenőrizni az akciókat és tudatosággal jelen lenni a vásárlási folyamat alatt ás jól átgondolva belemenni egy-egy vásárlásba.

A Cofidis Hitel Monitor kutatásról

Az adatok az Cofidis Hitel Monitor kutatásából származnak, melyet az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készít 500 fős hibrid mintán (telefonos és online adatfelvétellel) évente négy alkalommal. Az adatok a 18-69 éves magyar lakosságra reprezentatívak.

Ajánlott cikk

Piknikezz Karácsonykor!

Kicsivel több mint fél év és újra elindul a fesztiválszezon. Ha egy igazán különleges programon …

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás