FRISSS!!!
Home / Élet+Stílus / Életmód / Kávé elalvás előtt?

Kávé elalvás előtt?

A gabonakávé minden napszakban fogyasztható

Napjainkban egyre népszerűbb az egészségtudatos táplálkozás. A bevásárlólistákról folyamatosan lekerülnek a magas zsír-, cukor- és sótartalmú ételek és italok, helyettük inkább táplálkozás-élettani szempontból pozitív hatású élelmiszereket választunk. A kávézás igen elterjedt szokás, de a kávé megítélése a mai napig megosztja a közvéleményt, hiszen ez az ital nem mindenki számára megfelelő választás. A koffein egyes élettani hatásainak – a keringési rendszert stimuláló hatás (a pulzusszámot és a vérnyomást rövid ideig, kismértékben emeli), vízhajtó tulajdonság, a gyomornedv elválasztásának fokozása (amely arra érzékenyeknél gyomorégést okozhat, illetve növelheti a refluxos panaszokat) – elkerülése miatt sokan a mentes kávéalternatívák felé fordulnak.  

Mit is értünk kávéalternatíva alatt?

A kávéhelyettesítők a II. világháború idején kialakult áruhiány következtében jöttek létre. A manapság egyre terjedő fogyasztói tudatosság azonban ismét előtérbe helyezte ezeket a termékeket. Több olyan ital ismert, amely alkalmas arra, hogy kiváltsuk vele a kávét. Ilyen például a tea, amely ugyanúgy tartalmaz a koffeinhez hasonló szerkezetű és hatású hatóanyagot. Sokan a kávé íze miatt annak koffeinmentes változatát választják. Azt azonban kevesen tudják, hogy a kávéból teljesen nem vonható ki a koffein, csupán csökkenteni lehet a mértékét. Vannak viszont más lehetőségek is, ha a kávé zamatáról nem akarunk lemondani, de akár egészségügyi, akár elvi okokból el szeretnénk hagyni a koffeinfogyasztást. Ilyen alternatíva a gabonakávé, amely talán még kevésbé elterjedt, de annál ízletesebb választás lehet a kávézás kedvelőinek.

Mit érdemes tudni a gabonakávéról?

A gabonaőrleményből készült ital márkától függően többféle összetételű lehet, érdemes ezekből is azokat választani, amelyek nem tartalmaznak hozzáadott cukrot, valamint teljes mértékben koffeinmentesek.

A jól megválasztott gabonakávé a koffein hatásai nélkül teszi lehetővé a kávézás örömének élvezetét, – mondja Szűcs Zsuzsanna dietetikus – cikóriatartalma miatt pedig az íze igen erősen emlékeztet a közkedvelt italéra. A koffeinmentes gabonakávénak épp ez a mentesség a legnagyobb előnye, hiszen ebből adódóan nagyon széles azoknak a fogyasztóknak a köre, akiknek az étrendjébe könnyedén beilleszthető. Ihatják gyermekek, idősek, várandós és szoptató anyukák, de fogyasztható minden olyan betegség esetén is, ahol a koffein problémát okozhat, így például magas vérnyomásnál, szív-és érrendszeri betegségeknél, vagy épp refluxnál.”

Mikor és mennyit fogyaszthatunk a gabonakávéból?

Minőségi termékek esetén a gabonakávé bármikor fogyasztható, napszaktól függetlenül. Ha éppen lefekvés előtt kávéznánk egyet, akkor is tökéletes választás, hiszen koffeinmentessége miatt nincs élénkítő hatása. A gasztronómiában is sokoldalúan alkalmazható, például a hagyományosan kávéval készülő desszertek (tiramisu, pohárkrém, pralinék, bonbonok, parfé) is elkészíthetők vele. Az elfogyasztott mennyiség tekintetében figyeljünk arra, hogy bár a gabonakávénak nincs koffeintartalma, de a változatosság és a mértékletesség ebben az esetben is fontos alapelve az egészséges táplálkozásnak.

Milyen étrendbe illeszthető a gabonakávé?

Gyakorlatilag majdnem bármilyen étrendbe beilleszthető. Ha cukormentes gabonakávét választunk, akkor alacsony kalóriatartalma miatt fogyókúrázók, sőt inzulinrezisztenciában vagy cukorbetegségben szenvedők is fogyaszthatják. Természetesen az ízesítésnél ugyanúgy figyelnünk kell az adott étrendek szabályaira, ezen esetekben például cukor helyett kalóriamentes édesítőszerrel, tejszín helyett sovány tejjel készítsük el a gabonakávét. A gabonakávé egyedül gabona-allergia vagy glutén-érzékenység esetén ellenjavallt.

A jól megválasztott gabonakávé könnyedén a mindennapjaink örömteli részévé válhat az egészségtudatos táplálkozás jegyében. A bármilyen napszakban fogyasztható kávéhelyettesítő tökéletes alternatívát jelent, ráadásul a család minden tagja fogyaszthatja, így akár a közös időtöltés részeként gyermekekkel együtt is iható.

Ajánlott cikk

Tények és tévhitek az szja és a tb területén

A 183 nap mítosza és a valóság Az egyik leggyakoribb tévhit külföldi magánszemélyek magyarországi munkavégzése …

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás