FRISSS!!!
Home / Címlap / Itt a költségcsökkentési stratégiák új generációja

Itt a költségcsökkentési stratégiák új generációja

Akár 30 százalékos, fenntartható költségcsökkentést is hozhat a vállalkozások számára az új digitális technológiák alkalmazása. A Deloitte felmérése szerint azonban a rövid távú stratégiákat alkalmazó cégek közel kétharmada még a mérsékelt költségcsökkentési céljait sem tudta elérni.

A Deloitte első alkalommal tette közzé a globális költséggazdálkodási felmérésének eredményeiről szóló jelentését, amelyben bemutatja, hogy a diszruptív technológiák milyen új kihívásokat és lehetőségeket tartogatnak a költséggazdálkodás területén. A több mint ezer felsővezető megkérdezésével készült, költséggazdálkodási stratégiákra összpontosító globális felmérés eredményeiből kiderül, hogy világszinten a cégek túlnyomó része, 86 százaléka nagy hangsúlyt fektet a költségcsökkentésre. A vállalkozások mintegy fele, 45 százaléka célzott meg kevesebb, mint 10 százalékos költségcsökkentést, viszont a cégek közel kétharmadának, 63 százalékának így sem sikerült elérnie a céljait. A digitális technológiák korszakának kezdetén a vállalkozásoknak két választásuk van: új technológiákat alkalmaznak, és kihasználják a stratégiai költséggazdálkodásban rejlő lehetőségeket, vagy maradnak az idejétmúlt és egyáltalán nem hatékony, a nyereségesség növelésére összpontosító modelleknél.

„Új jelenségnek lehettünk szemtanúi az utóbbi időben: az elterjedőben lévő digitális megoldások, például a kognitív technológiák, az adatelemzés, a robotika és az automatizálás is egyre inkább a hatékony költséggazdálkodás motorjaivá válnak” – mondta el Mérth Balázs, a Deloitte Magyarország Tanácsadási üzletágának vezető partnere. „Elérkezett a költséggazdálkodás új korszaka, és azok a cégek, amelyek nem tudnak lépést tartani az innovációval, és megrekednek a hagyományos költséggazdálkodás szintjén, egész biztosan hátrányba fognak kerülni a haladóbb versenytársaikkal szemben.”

Napjainkban a vállalkozások egy rendkívül komplex és dinamikus üzleti környezetben működnek. A Deloitte felmérése szerint azonban a világcégek jelentős része, 40 százaléka ugyanazokat a sztenderd költséggazdálkodási technikákat alkalmazza, és rugalmatlan, rövid távú megoldásokra hagyatkozik, mint amilyen például a kiadások csökkentése. Napjaink gyorsan változó és bizonytalan üzleti világában ezek a módszerek a legtöbb esetben képtelenek megfelelni a folyamatosan átalakuló prioritásoknak.

Út a digitális korba

A digitális technológiákat, így például a kognitív adatelemzést, a robotikát és az automatizálást aktívan alkalmazó cégek esetében olyan, stratégiai szintű átalakulás várható, amely egész iparágakat formálhat át gyökeresen, és akár 30 százalékos, vagy azt meghaladó mértékű, fenntartható költségcsökkentést is eredményezhet. A legtöbb globális cég azonban messze nem optimálisan működik, ha a költséggazdálkodásról van szó. Szerencsére van néhány olyan intézkedés, amelyek segítségével a vállalkozások elindulhatnak az átalakulás útján, és kiaknázhatják a kínálkozó lehetőségeket:

  • A kognitív technológiák, az adatelemzés és az automatizálás alkalmazása – Ezek a digitális technológiák messze meghaladják az emberi teljesítőképesség határát, ezáltal lehetővé teszik a cégek számára, hogy hatalmas mennyiségű adatot tudjanak elemezni, és azonosítani tudják a legígéretesebb megtakarítási lehetőségeket. Ezek a technológiák segítenek a hatékonyság és az eredményesség javításában, az új platformok pedig biztosítják a költséghatékony működést a vállalkozás egészére kiterjedően.
  • Szakértelem és tapasztalat megszerzése – Az új generációs digitális megoldások helyes alkalmazásához elengedhetetlen a megfelelő know-how. Fontos, hogy a cégek a legjobb szakértőkkel dolgozzanak a digitális adatelemzés, az adattudományok és az automatizálás területén, és felkészítsék a vezetőiket arra, hogy magukévá tegyék a legkorszerűbb és leghatékonyabb költségcsökkentési stratégiákat.
  • Innovatív megoldások alkalmazása – A költségek csökkentéséhez új eszközökre, új növekedési lehetőségekre és dinamikusabb stratégiákra van szükség. Szakítani kell a hagyományos, elavult működési modellekkel, és át kell venni a leginnovatívabb digitális megoldásokat.

„A költségekre és a növekedésre egyidejűleg összpontosítani olyan “spórolj, hogy növekedj” gondolkodásmódot tükröz, amely során a vállalatok a költségmegtakarítást alkalmazzák a növekedési erőfeszítések és kezdeményezések finanszírozásának stratégiai eszközeként – a jövedelmezőség feláldozása nélkül. Ez a gondolkodásmód a világ minden táján érvényesül” – mondta el Mérth Balázs.

Napjaink gyorsan változó globális üzleti környezetében és az egyre élesedő versenyben a hatékony költséggazdálkodás egyre inkább stratégiai jelentőségre tesz szert az innovatív vállalkozások körében. Azok a cégvezetők, akik bátran alkalmazzák az új digitális technológiákat, és felismerik, hogy milyen előnyökkel jár, ha a legkorszerűbb költséggazdálkodási és nyereségnövelő megoldásokat használják, a jövőben maximálisan ki fogják tudni aknázni az úttörő innováció által kínált lehetőségeket.

Ha kíváncsi a Deloitte globális költséggazdálkodási felmérésének részletes eredményeire, látogasson el a Deloitte weboldalára.

Ajánlott cikk

Magyar márka az első a jegestea piacon

Az hazai jegestea piacon szerzett vezető pozíciót az idén 5. születésnapját ünneplő, fiatal magyar brand, …

Vélemény, hozzászólás?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás