FRISSS!!!
Home / Élet+Stílus / Életmód / a 100%-os gyümölcslevek piacának Növekedésére számít a Tetra Pak

a 100%-os gyümölcslevek piacának Növekedésére számít a Tetra Pak

A globális gazdasági lassulás ellenére is újra növekedés előtt áll a 100%-os gyümölcslevek piaca – derül ki a Tetra Pak „100% Juice Index” című piaci körképéből. A gyorsan növekvő gazdasággal rendelkezdő térségekben tapasztalt kereslet, valamint a fejlett piacok gazdaságainak lassuló csökkenése együtt stabilizálja, 2018-ra pedig növekedő pályára állítja a 100%-os gyümölcslevek piacát.

kepatmeretezes_hu_1

Gyümölcslépiac Magyarországon

“A Nielsen statisztikái szerint az elmúlt évben 208,6 millió liter gyümölcslevet fogyasztottunk itthon, 54,89 milliárd forint értékben. A gyümölcslevek teljes forgalmának 22,2%-át a 100%-os gyümölcslevek adták, amelyekből 46,3 millió litert fogyasztottunk, 17,56 milliárd forint értékben” – mondta Posztós Zsuzsanna, a Tetra Pak Hungária Zrt. marketingvezetője. „Habár jelenleg ez a kategória a legkisebb a gyümölcslépiacon, tény, hogy 2013 óta folyamatos növekedést mutat” – tette hozzá.

Gyümölcslépiac Magyarországon

“A Nielsen statisztikái szerint az elmúlt évben 208,6 millió liter gyümölcslevet fogyasztottunk itthon, 54,89 milliárd forint értékben. A gyümölcslevek teljes forgalmának 22,2%-át a 100%-os gyümölcslevek adták, amelyekből 46,3 millió litert fogyasztottunk, 17,56 milliárd forint értékben” – mondta Posztós Zsuzsanna, a Tetra Pak Hungária Zrt. marketingvezetője. „Habár jelenleg ez a kategória a legkisebb a gyümölcslépiacon, tény, hogy 2013 óta folyamatos növekedést mutat” – tette hozzá.

Mindezek alapján a 100%-os gyümölcslevek piaca nagy lehetőségek előtt áll, a növekedést azonban elsősorban a fogyasztók igényeire épülő, az egészségtudatosságra fókuszáló és az otthonon kívüli fogyasztást lehetővé tevő termékek jelentik. Ezek a legerősebb trendek a jelenleg legbefolyásosabb fogyasztói generáció, a “millenniumi korosztály” körében.

Habár a gyümölcslevek piacának jelentős bővülése még csak ezután várható, az iparág számos szereplője három kulcsfontosságú területen máris innovációkkal reagált a fogyasztói igényekre:

  • Zöldséglevek. A zöldségeket és gyümölcsöket társító termékek csökkentett természetes cukortartalommal és további jótékony egészségügyi hatásokkal rendelkeznek, ma pedig már a negyedik legnépszerűbb 100%-os gyümölcslé típusnak számítanak a világon: az ilyen típusú új termékek bevezetése 2012 és 2015 között megháromszorozódott.
  • Frissen préselt gyümölcslevek. A nem koncentrátumból készülő gyümölcslevek piaci részesedése a 2009-ben mért 25%-ról 2015-re majdnem 30%-ra nőtt a sűrítményből készült gyümölcslevekhez képest. 2012 és 2015 között a nem koncentrátumból készült 100%-os gyümölcslevek új termékbevezetéseinek száma évente átlagosan 25%-kal nőtt.
  • Speciális 100%-os gyümölcslevek. A világon a fogyasztók több mint 60%-a érdeklődik olyan termékek iránt, amelyeknek bizonyítottan jótékony hatása van az egészségre, ezért a gyártók egyre több ásványi anyaggal vagy vitaminnal dúsított, 100%-os gyümölcslevet kínálnak. 2015-ben például az új termékbevezetések kétharmadát az immunrendszer, a szív, az emésztés, a csontok és az agy működésére jótékony hatást gyakorló, illetve a szépség megőrzésében szerepet játszó, funkcionális egészségi előnyöket kínáló termékek jelentették.

A Tetra Pak piaci körképe szerint a gyártók már nem annyira kihívásnak, mint inkább lehetőségnek tekintik a fogyasztók életmódváltozását, piaci növekedésüket pedig új, a vásárlók figyelmét jobban megragadó 100%-os gyümölcslevektől várják. A narancs, alma és más tradicionális gyümölcslevek mellett a gyártók ma már zöldségmixeket, különleges ízeket (mint az áfonya vagy a mangó), új recepteken alapuló termékeket kínálnak a fogyasztóknak.

A siker kulcsa, mint mindig, ezúttal is az innováció, valamint hogy a megfelelő termék a megfelelő időben elérhető legyen és kielégítse a modern fogyasztói igényeket.

A Tetra Pak „100% Juice Index” elnevezésű tanulmánya egy 7 országban, 7.000 fogyasztó megkérdezésével készült közvélemény-kutatásra épül. A piaci körkép az iparágnak nyújt betekintést a piaci trendekbe és lehetőségekbe, és segít a dzsúszok egészséges táplálkozásban betöltött szerepének megértésében.

A felmérés teljes terjedelmében az alábbi oldalon érhető el: http://www.tetrapak.com/juiceindex.

Ajánlott cikk

Tények és tévhitek a lézeres szemműtétről

Bár egyre elterjedtebb és népszerűbb a lézeres szemműtét azok körében, akik örökre leraknák a szemüveget, …

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás