FRISSS!!!
Home / Címlap / Harmadával többet költ, aki készpénzmentesen fizet

Harmadával többet költ, aki készpénzmentesen fizet

Negyedével nőhet a kártyás tranzakciók száma az idei fesztiválokon

 Akár a 7 milliót is elérheti a készpénzmentes tranzakciók száma az idei fesztiválokon a Festipay várakozásai szerint, ami a tavalyi 5,5 millióhoz képest jelentős, 27%-os növekedést jelent. Az elektronikus fizetési megoldások aránya Magyarországon évről évre közel 5 százalékkal bővül, de az innovatív fizetési megoldások terjedése fesztiválkörnyezetben a leggyorsabb: 2015-ben a legtöbb látogatót vonzó magyar fesztiválok 90 százaléka már készpénzmentes volt.

1e743bb9-8c8e-46fb-b585-e122a7f3d841

A legfrissebb adatok szerint hazánkban már csaknem minden második ember rendelkezik érintéses fizetést lehetővé tevő bankkártyával, a 98 ezer forgalomban lévő POS terminál 55 százaléka pedig már támogatja is ezt a technológiát.[1]

A készpénzmentes megoldások iránti növekvő igényt a fesztiválszervezők az elsők között ismerték fel, és körükben az új technológia terjedése továbbra is töretlen: idén immár 18 fesztiválon a Festipay elektronikus fizetési megoldásait fogják alkalmazni, amivel az elmúlt évhez képest csaknem a duplájára nő a készpénzmentes fesztiválok száma.

A fesztiválkártyák és az érintésmentes bankkártyák gyors terjedésének egyik fő oka, hogy használatukkal a fizetési tranzakciók a megszokott 20-25 másodperc helyett mindössze 3-5 másodperc alatt lebonyolíthatók. A folyamat egyszerűsödése ösztönzőleg hat a vásárlásokra is.

Statisztikáink szerint a fesztiválkártyát használó látogatók egyre aktívabban használják a kártyájukat, évi 2-4 százalékos növekedés tapasztalható ezen a területen. Emellett sokkal bátrabban is költekeznek: akár 10-30 százalékkal több pénzt költenek el a fesztiválok ideje alatt, mint azok, akik bankjegyekkel fizetnek. Így a készpénzmentessé váló fesztiválok kereskedői volumennövekedésre is számíthatnak az előző évekhez képest” – mondta el Márki László, a Festipay Zrt. vezérigazgatója.

Ugyanakkor nem csupán kényelmi, hanem mérhető gazdasági előnyei is vannak az elektronikus fizetés terjedésének. A készpénznek ugyanis ára van: a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint évi 388 milliárd forintnyi társadalmi költsége van a bankjegyekkel és érmékkel történő fizetésnek.[2] Ezen költségek jelentős része a kereskedőket terheli, hiszen bár a készpénzes fizetés fix költsége alacsonyabb, mint az elektronikus tranzakcióké, a bankjegyek kezeléséből és szállításából eredő változó költségek a befolyó összeg volumenétől függően a kereskedők bevételeinek akár 0,35-0,50 százalékát is kitehetik.[3] A készpénzmentes fizetési megoldások térhódításával csökkennek a készpénz kezeléséből adódó biztonsági ráfordítások, és tervezhetőbbé válnak a raktározási költségek. Emellett egyszerűsödik és átláthatóbbá válik a standbérlés is: a korábbi fix díjas – így a kiskereskedők számára hátrányosabb – bérleti rendszer helyett lehetőség van arra, hogy az árusok a realizált forgalmuk alapján a bevételeikkel arányos bérleti díjat fizessenek.

A hazai fesztiválpiac legnagyobb készpénzmentes fizetési szolgáltatója, a Festipay Zrt. A piacvezető, bankfüggetlen elektronikus tranzakciós szolgáltató, Cardnet Zrt., valamint a  Sziget, a Volt, a Balaton Sound és a Gourmet fesztiválok, valamint a Gyereksziget szervezője, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. 2015. novemberében alapították meg közös cégüket, a Festipay Zrt.-t. A Festipay rendezvények, fesztiválok számára nyújt teljes körű, készpénzmentes fizetési megoldásokat a hazai és a nemzetközi piacon egyaránt. A cég a készpénzmentes fizetési megoldásokon túl képes a fesztiválokhoz kapcsolódó további szolgáltatások integrálására is, mint pl. jegykezelés, beléptetés, márka kommunikációhoz kapcsolódó aktivitások. Főbb referenciái közé tartozik: a Sziget, a Volt, a Balaton Sound, az EFOTT, a romániai Untold, a francia Delta Festival és a Budai Borfesztivál.

[1] https://www.mnb.hu/letoltes/penzforgalmi-tablakeszlet-tajekoztato20150930.pdf

[2] http://www.mnb.hu/letoltes/mt93.pdf

[3] https://www.linkedin.com/pulse/what-cost-cash-payment-retailers-rolando-polanco-ceballos

Ajánlott cikk

Catrice Vinyl Vs. Velvet Limitált Kiadás

Érkezik a Catrice legújabb, őszi limitált kiadása, tele szívmelengető bronzos, rozsdás színekkel. A Catrice Vinyl vs. …

Vélemény, hozzászólás?

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás