FRISSS!!!
Home / Címlap / Meghosszabbították Steve McCurry kiállítását a Műcsarnokban

Meghosszabbították Steve McCurry kiállítását a Műcsarnokban

A hatalmas érdeklődésre való tekintettel Steve McCurry, a kortárs fotóművészet ikonikus alakja Legendás fotók című kiállítását az eredetileg meghirdetett április 3-a helyett április 17-ig tekinthetik meg az érdeklődők a Műcsarnokban. A tárlatot már az első két hét alatt több mint tízezren látták, március 30-ig összesen közel húszezren váltottak belépőt. E hét csütörtökén várják a 20.000. látogatót, aki boldog nyertese lehet egy éves kiállítási belépőnek és McCurry értékes fotóalbumának.

Tailor in Monsoon, Porbandar, India, 1983 National Geographic. December 1984.  MAX PRINT SIZE: 40x60 Tailor carries his sewing machine through monsoon floodwaters. -India Book (pg. 139) Tailor carrying his sewing machine,  Porbandar, India, 1983 -Untold (pg. 66 - 67) Monsoons: Life Breath of Half the World, Vol. 166, No. 6"McCurry has the artistry to free photography from its anchor in the particular event, in the often mundane facts of occurrence at such and such a precise time and place. There is no question that the photograph has a distinct power in proving its pint, in revealing precise detail. It usually has a more difficult tie creating principles, moving from the discreet instance to the more general application. McCurry makes photographs that make this leap. This picture depicts more than the surrealism of a man up to his neck in water carrying a sewing machine. It is also a picture about the grace in a time of trouble, about acceptance, and about endurance. This is likely to be neither the first monsoon the smiling man has experienced, nor the last." - Phaidon 55  final print_milan, iconic photographs  Whether it is children using a war-ravaged landscape as a playground or merchants continuing their trade in bomb-damaged buildings, McCurry has documented how individuals can adapt to the most extraordinary of circumstances. Such is the case in this image of a cheerful tailor carrying his rusted sewing machine through the deep monsoon waters. Monsoon_BookSteve  Mccurry_Book Iconic_Book Untold_book final print_MACRO final print_Sao Paulo  final print_Birmingham final print_HERMITAGE final print_Zurich final print_Ankara India_Book final print_Rubin retouched_Sonny Fabbri 6/2015 Fine Art Print MAX PRINT SIZE: 40X60
Április 3-án, vasárnap 16 órától tehát nem záró, hanem kísérő programként kerül sor Al Ghaoui Hesna újságíró-szerkesztő-riporter vetített képes előadására a Műcsarnok előadótermében – melynek keretében McCurry néhány kiválasztott képét ismerhetik meg részletesen az érdeklődők. Ez a rendezvény regisztrációköteles. Regisztrálni a  HYPERLINK “mailto:mucsarnok@mucsarnok.hu” mucsarnok@mucsarnok.hu címen lehet.

A XX. század legtöbbet publikált felvétele, Sarbat Gula 30 évvel ezelőtti portréja is Magyarországon látható a következő hetekben: az afgán lány fotójával világhírűvé vált amerikai fotós, Steve McCurry legendás képei február 25-től április 17-ig nézhetők meg a Műcsarnok Kamaratermében.

McCurry 1979-ben járt először Afganisztánban, s rögtön a következő évben – legjobb külföldi fotóriportjával – Robert Capa-érmet nyert. A Philadelphia egyik külvárosában született fotós többéves szabadúszó tevékenység után egy hátizsáknyi ruhával és filmtekerccsel keresztül-kasul utazta Indiát, fényképezőgépével fedezve fel az országot. Fiatal fotósként jutott el először Indiába, s bár azóta csaknem százszor járt az országban, az évezredes múlttal bíró kultúra, az ősi szokások a mai napig elbűvölik. A nyolcvanas évek elején, több hónapos utazás után lépte át a pakisztáni határt, ahol egy afgán menekültekből álló csoporttal találkozott. Akkor csempészték át Afganisztánba, amikor a szovjet megszállók épp lezárták az országot a nyugati újságírók előtt. Heteket töltött a mudzsahedinek közé beépülve – a világ McCurrynek köszönheti az afgán konfliktusról készült első képeket, a háború emberi oldalát bemutató felvételei bejárták a világsajtót. Soha kép nem volt még olyan népszerű a National Geographic címlapján, mint Sarbat Gula 1984-es portréja.

MŰCSARNOK

Steve McCurry – LEGENDÁS FOTÓK

2016. február 25-április 17.

Sharbat Gula, Afghan Girl, at Nasir Bagh refugee camp near Peshawar, Pakistan, 1984. MAX PRINT SIZE: 40x60 Sharbat Gula, the Afghan Girl, at Nasir Bagh refugee camp near Peshawar, Pakistan, 1984 -Untold (pg. 81) National Geographic Magazine, Vol. 167, No. 6, June 1985, Along Afghanistan's War-torn Frontier. "The green-eyed Afghan girl became a symbol in the late twentieth century of strength in the face of hardship.  Her tattered robe and dirt-smudged face have summoned compassion from around the world;  and her beauty has been unforgettable.  The clear, strong green of her eyes encouraged a bridge between her world and the West.  And likely more than any other image, hers has served as an international emblem for the difficult era and a troubled nation." - Phaidon 55 The iconic image does not stand outside of time.  Rather, it connects with the moment in a deeply profound way.  Such as images are imbued with meaning, a significance that resonates deeply with a wide and diverse audience.  McCurry's photograph of the Afghan girl is one such image.  For many, this beautiful girl dressed in a ragged robe became a worldwide symbol for a nation in a state of collapse.   Haunted eyes tell of an aAfghan refugee's fears.  -- Bannon, Anthony. (2005). Steve McCurry. New York: Phaidon Press Inc., 12. NYC5958, MCS1985002 K035 Afghan Girl: Found National Geographic, April 2002 Phaidon, Iconic Images, final book_iconic, page 33. National Geographic Magazine, Along Afghanistan's War-torn Frontier, June 1985, Vol. 167, No. 6 South Southeast_Book In the Shadow of Mountains_Book Steve Mccurry_Book Looking East_Book Iconic_Book Untold_book PORTRAITS_APP final print_MACRO final print_Sao Paulo  final print_Milan  final print_Birmingham  Fine Art Print final print_HERMITAGE final print_Zurich final print_Ankara Retouched_ Sonny Fabbri 03/04/2015

McCurry számtalan országban készített lenyűgöző felvételeket; elsősorban a konfliktus sújtotta területek, eltűnőben lévő kultúrák, ősi hagyományok, valamint a kortárs kultúra érdekli. Olyan döntő jelentőségű események szemtanúja volt, mint az Öböl-háború, a szeptember 11-i merénylet, a libanoni polgárháború – arra törekszik, hogy az eseményeket saját szemével lássa, azoknak részese legyen, s így hiteles tanúként mutassa meg azokat – képei segítségével – az embereknek. Jól komponált, beszédes képei a globalizált világ tükrei, miközben egy sokak számára alig vagy egyáltalán nem elérhető, idegen kultúra titkait vagy épp hétköznapi rejtelmeit tárják fel. Sokszor festményszerű felvételei egy pusztulófélben lévő, egyre szegényedő világ mindennapjait mutatják meg, a háború, a pusztítás, a szegénység ellenére is megragadva az élet igenlését fotóin.

Steve McCurry képei a kortárs fotóművészet jellegzetes, ikonikus darabjai, össze nem téveszthető pillanatok háborúról, eltűnőben lévő kultúrákról. Az ember minden képén elsőrendű fontosságú – az afgán lányról készült, méltán híres képe is ennek köszönheti elemi erejét.

McCurryt munkássága során a fotóművészet legrangosabb díjaival tüntették ki: az elmúlt évtizedek során többek között Robert Capa-aranyérmet, Nemzetközi Sajtófotó Díjat kapott, a World Press Photo versenyen pedig egyedülálló módon négy fődíjat is nyert. A francia kultuszminiszter a Francia Köztársaság Művészeti és Irodalmi Rendjének lovagi fokozatát adományozta számára, nemrég pedig a londoni Royal Photographic Society ítélte neki a Centenáriumi Életműdíjat.

Girl in a Chinese Coat, Xigaze, Tibet, 2001. TIBET-10072 MAX: 40X60 While Chinese rule provokes anger and resentment among Tibetans, there is a slow cultural influence that subtly infiltrates. McCurry observed that this young girl was wearing a Chinese-style coat. For her, it is clearly an object of pride. With a scarf loosely draped around her shoulders and make-up colouring her cheeks and lips, she appears to take pleasure in the attention she is receiving. Shigatse is 600 years old, and stands at the junction of the Yarlong Tsangpo and Nyangchu rivers. The name means "fertile land". It used to be the capital of Tsang, and is currently the capital of Shigatse prefecture.  National Geographic, April 2002, 55, Looking East, The Path to Buddha. Phaidon, Iconic Images, final book_iconic, page 31. The irony of a young Tibetan girl in a Chinese coat attracted McCurry to this picture. The coat seemed evidence of newly merging cultures, once separated by a gulf of hatred and distrust. The youngster shines with pleasure over her new coat, and she wears it with a splash of style, a scarf tossed around her shoulders, rouge and lipstick colouring her face. McCurry adopts a close focus, so that any distracting context blurs while her colourful pleasure remains in sharp focus.  Bannon, Anthony. (2005) Steve McCurry. New York: Phaidon Press Inc., 50 McCurry observed that this young girl was wearing a Chinese-style coat. For her, it is clearly an object of pride.  With a scarf loosely draped around her shoulders and make-up colouring her cheeks and lips, she appears to take pleasure in the attention she is receiving. Tibetan girl in a Chinese-style coat, Xigaze, Tibet, 2001. Pg 203. Untold: The Stories Behind the Photographs. The Path to Buddha_Book Steve Mccurry_Book Looking East_Book Iconic_Book PORTRAITS_book final print_MACRO final print_Sao Paulo, Milan, Birmingham, Zurich PORTRAITS_APP Stern Portfolio_Book retouched_Sonny Fabbri 11/17/2015

A Műcsarnokban bemutatott elementáris erejű válogatás egy térbe sűrítve, mégis kitágítva a határokat, próbálja megragadni és visszaadni azokat a pillanatokat, amelyek az évtizedek során a legendás fotóst is rabul ejtették ázsiai útjai során.

Steve McCurry a kortárs fotóművészet ikonikus alakja. Neki köszönhetők az afgán konfliktusról készült első képek, Sarbat Gula, az afgán lány című fotója pedig az elmúlt évtizedek során bejárta az egész világot. McCurry Ázsiában készített felvételei közül mintegy félszáz legendás fotó szerepel az amerikai művész február 24-én nyílt kiállításán.

Kurátor: Bán András, Tulipán Zsuzsa

Dreherfeszt Felfedező

Ajánlott cikk

Cirkusz a Szigeten

A Cirque du Sziget programhelyszín már bemutatkozásakor magasra tette a lécet, azóta is minden évben …

Vélemény, hozzászólás?

Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk sütiket használunk honlapunkon. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás